HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

16 Ocak 2012 Pazartesi

PLANLAYARAK YOL ALMAK...


Plan-program yapabilmek, her alanda olduğu gibi ‘sinema’ alanında profesyonel adımlar atabilmek için çok önemlidir. Daha önce burada pek çok kez belirttiğim gibi, önce hedefi belirlemek gerekir. Ardından bu hedefe ulaşılabilmesi için gerek planın hazırlanması çok önemlidir.
Hedefler, çok büyük ve beklentiler de yüksek olunca, bir de bunun için gerçekçi bir plan program yapılmazsa, yapmak istediğiniz işten uzaklaşmaya başlarsınız ve sorunun kendinizden kaynaklandığını düşünmeden , problemin ‘sektörden’ ‘sistemden’ kaynaklandığını düşünmeye başlarsınız ve gitgide motivasyonunuz azalır.

Oysa, adım adım ilerlemek, hedefinize sizi siz bile farkında olmada yakınlaştırır ve ulaşmasını sağlar. Planlı ve programlı çalışan birisinizn direksiyon kendi kontrolündedir.

Örnek vermek gerekirse, pek çok senaryo yazarı var. Benim e-posta kutuma hergün, senaryosunu okumamı isteyen pek çok e-posta geliyor.

Giriş bölümü imla hataları ile dolu bir metin yazan kişinin, senaryosunu okumak oldukça zor gözüküyor.
Zaten prensip olarak, e-posta ile gelen birşeyi okumuyorum.

Senaryosunu okutmak isteyen birisi, mucize beklemeden, yapımcının önüne senaryo konulana kadar ki süreci plan program yaparak gerçekleştirebilir...

Örneğin, ‘senaryo’ yazımı konusunda teknik bir bilgi sahibi mi? Dilbilgisi yeterli mi? Fikir özgün mü? Bu konuda bir eğitimi var mı? Ya da birilerinde görüş almış mı? Eğitim mutlaka bir kursa veya okula yazılarak olmaz... Bu konuda kitaplar okuyabilirsiniz, bilgi sahibi kişilerle konuşabilirsiniz.

Bu soruların ardından kendisine birkaç adımdan oluşan bir iş planı yapabilir. Emin olun bu plan-program kişinin kendisinin çok fazla adım atmasını sağlayacak, konu ile ilgili hakimiyetinin artmasını sağlayacaktır.

Yine bu bağlamda, sektörü öğrenmesi de çok önemlidir. Yukarıdaki örnekten yola çıkarak, ‘senaryom var, yapımcı arıyorum’ diyen birisine ‘yapımcıdan ne bekliyorsun?’ diye sorulsa cevabını tam olarak veremeyebilir. Demek ki, senaryo yazmayı öğrenirken, yapımcının ne iş yapıyor olduğunu öğrenmesi de, plan-programa dahil edilmelidir.
Yol alırken, ilerlediğinizi keşfedeceksiniz ve bu da sizi oldukça motive edecek... Ve motivasyon sizi hedefinize çok fazla yaklaştıracak.
Dolayısıyla, uzun bir yolculuk bile ilk adımı atmak ile başlar... Bir iş, tek bir adım ile tamamlanmaz... Yani sektöre girmek isteyen bir kişi senaryo yazarı olarak sektöre girmek istiyorsa, senaryo ya da projenin yapımcı ile buluşması süreci, birkaç adımdan daha fazla adım gerektirir.

Bu konu sektörde yapımcı, yönetmen, senaryo yazarı, oyuncu, sanat yönetmeni, görüntü yönetmeni ve tüm bu sektörde çalışanlar için aynı süreçleri içerir.

Bu konuda daha ayrıntılı ve metoda yönelik bilgileri önümüzdeki günlerde sizlerle yine buradan paylaşacağım...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder