HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

20 Eylül 2010 Pazartesi

Yapımlab'dan 'Özel Danışmanlık' Programı

Herkese Merhaba,

Projeniz için herkesten yardım ve destek istemekten sıkıldıysanız, bu yazıyı okumalısınız...

Bu gün, uzun zamandır burada yazmak istediğim , 'özel danışmanlık' konusunun içeriğinden bahsetmek istiyorum. Bazen şöyle düşünceler oluyor, 'biz sana neyi danışacağız, bize bir yol göster, destek ol!' gibi ya da bunu ve tek görüşme ile hayatının değişebileceğine inananlar oluyor. Aslında, danışmanlık görüşmeleri ilk günden itibaren faydasını göstermeye başlar ve kafanızda o güne kadar düşündüğünüzü sandığınız pekçok şeyi farklı düşünmeye başlarsınız...

Aslında, dünyada çok yaygın olan 'mentor'luk, maalesef Türkiye'de pek rağbet gören bir şey değil. Oysa, tüm dünyada oldukça yaygın bir sistem... Benim de 'özel danışmanlık' dediğim konu aslında 'mentor'luktan başka bir şey değil. Ben, kişisel olarak 'öğrenme meraklısı' olduğum için her türlü deneyimi bir öğrenme süreci olarak görürüm. Reklam sektöründen, sinema sektörüne geçtiğimde, sinema-tv bölümü mezunu olduğum halde herşeyi öğrenme isteği ile yeniden bir okula başlamış gibi hissetmiştim kendimi... Devamında yaptığım filmler okulum oldu. Ardından yurtdışından bulabildiğim kadar kitap okudum, tanıyabildiğim herkese fikir sordum ve onların deneyimlerini dinledim. Bazen hiç te hoşuma gitmeyecek şeyler duyduğum oldu, zaman geçtikçe en onların en önemli bilgiler olduğunu keşfettim. Ama öğrencilik bir hayat boyu süren uzun bir süreç...

Şimdi bu danışmanlık konusunu yapımlab'da bir standart'a oturtuyoruz. Hem zamana yayılan, hem de ekonomik bir paket hazırladık. '10-20-30 seanslık danışmanlık' sistemi getiriyoruz. Bu noktada haftada 2 kez 45'er dakika projeniz üzerine teketek çalışıp, projenizi ve kariyerinizi geliştirebileceksiniz. Böylece belki de tek seansta herşeyi öğrenmek isteyip,öğrenemeyince hayal kırıklığı yaşamaktansa, bu çalışma , bir süreç içerisinde, 'deneyim prototipi' oluşturarak, hem bilginizi arttıracak, hem de projenizi harekete geçireceksiniz.

Bu çalışma ile projenizi, dünyanın en önemli ve deneyimli kişileri ile paylaşıp, potansiyelini anlayacak, Uluslar arası toplantılara başvurup, seçilirse önemli bir network'ün içinde bulunacacaksınız.


Hepsi sizin projeniz ile ilgili çalışmaya başlamanızla başlayacak. Unutmayın ki, birilerinin sizi keşfetmesi için, mail yoluyla senaryo ya da fikir göndermek yetmez. Sadece istekli olmak ta yetmez... Bir 'senaryo'nun proje olabilmesi ya da isteğin eyleme dönüşebilmesi için bilgiye ve zamanı doğru kullanmaya ihtiyaç vardır.

Bu konuda disiplinli ve kararlı olanlar info@zeynofilm.com adresinden ön görüşme randevusu alabilirler. Öncelikle bu program için burs verilmediğini belirtmek isteriz.

Ama, bu kış, projesini geliştirip, bir adım daha ileri çıkmak isteyenler için kaçırılmaması gereken bir program...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder