25-27 Nisan 2014 Tarihlerinde İstanbul Opera Oteli'nde EWA işbirliği ile düzenleyeceğimiz, 'Film yapımında yeni nesil metotlar' isimli eğitim toplantısınının ilk konusu 'Kitlesel Fonlama' olacak. Bu toplantılardaki tüm konu, sunum ve içerikleri hergün burada anlatacağım. Sorularınız varsa, info@zeynofilm.com adresine gönderebilirsiniz.
Bugün kitlesel fonlama ile ilgili konuya sizlerle giriş yapacağım. Yarın ise konumuz, 'Dijital alanda yeni mecralarda film gösterimi'....
'Kitlesel Fonlama' ya da 'crowdfunding' ve 'crowdsourcing' geleneksel 'finans yaratma' metotlarına karşı, fark yaratan bir alternatif olarak karşımıza çıkıyor.
Bu konuda, filminize alternatif, nakit veya farklı kaynaklar yaratabilme olasılığınız var. Bu yeni sistem, şu anda bağımsız sinemanın yeni kalesi olmuş durumda. Ayrıca finans kaynağı veya hizmet sağlamanın yanı sıra, kendi izleyici kitlenizi de yaratmaya başlıyorsunuz.
Ancak, bu işin bazı püf noktaları var. Bu konuda uzun bir araştırma ve tez hazırlayan Seda Aktaş, katılımcılar için çok nitelikli bir sunum hazırladı. Bu sunumu izledikten sonra, tüm sorularınızı sorabileceğiniz bir forum oluşacak. Ve de bunun yanı sıra, YAPIMLAB sizleri bu tip fonlama sitelerini kuran girişimcilerle biraraya getirecek. Böylece, işin detayları ve izlemeniz gereken yol ile ilgili önemli bilgiler alarak, ilk adımı atmış olacaksınız.
'KİTLESEL FONLAMA' SUNUMU İÇERİĞİ :
Alternatif
film üretim ve dağıtım biçimlerinin, var olan dijitalleşme ve
yeni medya kullanıcısının sosyal pratiklerinde var olan
değişimlere bağlı olarak çoğaldığı ve çeşitlendiği
görülmektedir.
'Kitlesel fonlama' yöntemi;
sinema endüstrisinde var
olan üretim ve dağıtım sistemlerinin dışında, daha bağımsız
bir film üretim/tanıtım/dağıtım modeli olma iddiası
taşımaktadır. Bu bağlamda çalışmada
/sunumda
aşağıda yer alan konu başlıkları incelenerek farklı görüşler
doğrultusunda değerlendirilecektir.
-
Kültürel ürünlerin üretiminde 'kitlesel fonlama' modeli;
tanımı, tarihçesi, kullanımı
-
Yeni üretici ve tüketici bağlamında üretim sürecindeki
değişimler ve bu değişimlerin yansıması
olarak
'kitle kaynak' ve 'kitlesel fonlama' kavramları
-
Var olan alternatif üretim ve dağıtım modelleri içerisinde
kitle fonlamasının yeri ve etkinliği
-
'Yeni İzleyici'yi tanımak; kimdir? Beklentileri nelerdir?
-
Kitleler ve film yapımcıları nerede ve nasıl buluşur?
-
Kitlesel fonlamada asıl amaç nedir; Finansman sağlamak? Topluluk
oluşturmak?
-
Başarılı biçimde fonlanmış örneklerin değerlendirilmesi;
ortak noktaları ve birbirlerinden
ayrılan
yönleri nelerdir?
-
'Kitlesel Fonlama'nın etkin kullanımına dair öneriler
-
Türkiye'de 'kitlesel fonlama' modelinin film üretimine dair
kullanımı
SEDA AKTAŞ:
İngiliz
Dili Edebiyatı lisansı ve İletişim Tasarımı Yüksek Lisansını
tamamladıktan sonra film yapımı üzerine eğitim aldı ve bu
süreçte alternatif, kolektif film yapım yöntemlerini deneme
şansı buldu. Çeşitli üniversitelerde okutman ve öğretim
görevlisi olarak çalıştı. Şu an Marmara Üniversitesi Sinema
Anabilim Dalı'nda Prof. Dr. Serpil Kırel danışmanlığında
'Alternatif Bir Film Üretim Biçimi Olarak Kitle Fonlaması' konulu
doktora tezi ile ilgili çalışmakta ve bu tarz projeleri
destekleyen katılımcıların motivasyonlarını incelemektedir.
Araştırma alanları arasında; İnternet
ve Demokrasi, Yeni Medya ve Sinema, Dijital Sinema, Film ve Edebiyat,
Metinlerarasılık
ve Film çalışmalarında Feminist Kuram bulunmaktadır.
EĞİTİME KATILMAK İSTEYENLER KAYIT VE BİLGİ İÇİN : 0 212 252 4556
KESİN KAYIT YAPTIRANLARLA EĞİTİM ÖNCESİ BİLGİ VE İSTEK FORMU GÖNDERİLECEK VE ÖN TOPLANTILAR YAPILACAKTIR.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder