Merhaba Sevgili Dostlar,
25-27 Nisan 2014 Tarihlerinde gerçekleşecek, Yapımlab Araştırma Toplantıları-1 : Film Yapımında Yeni Nesil Metotlar isimli etkinlikte Transmedya Hikaye Anlatımı konusu yer alıyor. Bu konuyu Efsun Gül Özgençer, şahane bir sunumla katılımcılara sunacak. Sorularını yanıtlayacak.
Çalışmanın içeriği şu şekilde olacak :
Günümüzde yeni medya ortamlarının varlığı, iletişim
olanaklarını arttırmakla beraber yeni fırsatlar da yaratıyor. Bu fırsatları
doğru ve hedefe yönelik değerlendirebilmenin yoluysa doğru planlama ve
stratejilerle mümkün.
Bu noktada hayatımıza kısmen de olsa yeni katılan
kelimeler var multimedia, crossmedia, allmedia, 360media ve transmedia gibi. Bu
kavramların anlamını, tercih edilme nedenlerini ve kapsamlarını bilmek yeterli
değil. Neden? Çünkü günümüzde, medyanın gelişmesi ve çeşitlenmesi gürültü
kirliliğine sebep olup dezavantaja da dönüşebiliyor. Yüzyıllardır var olan
ve/veya dün yaratılmış bir hikayeyi hedef kitleye ulaştırma ve insanlarla
paylaşma yolunda belirleyeceğiniz planın bir yol haritası olmakla kalmayıp bir
rehber de olması gerekiyor.
Hikaye yaratıldığı anda yaşamaya başlar. Bir birey gibi… Ve
yaşamı boyunca dokunduğu her noktada iz bırakabilme potansiyeli vardır.
Hikayeniz de insanlar gibi lider, efsane, fenomen veya vasat olabilir. Tüm bu
nitelikler ve daha fazlasıyla hikayenizin diğerlerine dokunmasını sağlamak
sizin elinizde.
Transmedia ve storytelling hayatımıza yeni girmiş kavramlar
olmasa da bir araya gelişleri ve yeni medya ortamlarına uygun şekilde
kullanılabilme alternatifleriyle yakın geçmişte tanıştık. Bu sunumda zengin
kaynakların(hikaye, film, dizi, video, müzik gibi) yaygınlaşarak geniş
kitlelere ulaşması için medyayı nasıl kullanabileceğimizi ve bu hedef dahilinde
karşımıza çıkan kavramların geçmişte ve günümüzde nasıl değişimlere uğradığını
örneklerle anlatacağız. Halkla ilişkilerden, pazarlamaya, sosyal medyadan
televizyona her başlığa göz kırparken, akıl karıştırmayan ve hikayesever rahat
bir sunum sizleri bekliyor.
Efsun Gül Özgençer hakkında:
Efsun Gül, 1978’de İstanbul’da doğdu. St. Michel Fransız Lisesi'nin
ardından İ.T.Ü. Maden Mühendisliği'ni bitirdi. Üniversite yıllarında, dönemin
en önemli medya gruplarından Number One’da radyo program yapımcısı olarak çalışmaya
başladı. Yayıncılık serüveni süresince televizyon sunuculuğu, seslendirme,
dergi yazarlığı da yapan Efsun Gül, devam eden yıllarda bu kurumda yayın
yönetmenliğine kadar yükseldi.
MTV'nin 2006'da Türkiye'de yayın hayatına başlaması ile birlikte kanalın
'Program ve Planlama Departmanı'nın başına geçti. Bu süreçte MTV Türkiye'nin de
yer aldığı medya grubuna bağlı çeşitli kanalların yayın, yapım ve geliştirme
ekiplerinde de danışman ve içerik direktörü olarak görev aldı. Kariyeri
süresince 100'ün üzerinde gençlik projesinin yaratım ve geliştirilmesinde liderlik
rolü üstlenen Efsun Gül, uluslararası canlı yayın operasyonlarında da üst düzey
yönetici olarak çalıştı.
Şimdiye dek çeşitli üniversite ve eğitim kurumlarında, yapım ve medya yönetimi
konularında verdiği eğitimlerle tecrübelerini gençlerle de paylaşan Efsun Gül, 2010
yılında iletişim ve pazarlama alanında Türkiye'nin ilk içerik ajansı olan FSAP Creative Content Agency'yi kurdu. Günümüz iletişim dünyasına başarıyla uyum
sağlayabilmenin yaratıcı projeler ve akılcı stratejiler tasarlamak olduğunu
düşünen Efsun Gül, şirketi FSAP ile marka, medya kurumu ve ajanslara hizmet vererek
bu ideali hayata geçiriyor.
Katılmak isteyenler 0 212 252 4556 veya info@zeynofilm.com adresine ulaşarak bilgi alabilirler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder