YENİ DÖNEM TEMEL YAPIMCILIK ATÖLYESİ çok yakında başlıyor!
YAPIMLAB Ailesi yeni dönemde, yeni katılımcılarıyla büyümeye devam ediyor.
Yaratıcı Yapımcılık kavramını esas alan, her dönem yeni uygulamalarla, sanatın her dalıyla yakından ilişki kurmaya yönelik geliştirdiği ders içerikleriyle, Temel Yapımcılık Atölyeleri sinema alanında üretmek isteyen herkesi ortak paylaşımlara çağıran bir eğitim alanı olmayı sürdürüyor.
Katılımcılarının her birinin ilgi ve yeteneğini keşfederek; takım ruhuna entegre etmeyi ve aynı zamanda her katılımcıya özel bir yaklaşımı hedefleyen Temel Yapımcılık Atölyeleri; Sinema sektöründe çalışan; sinema, iletişim vb. alanlarda eğitim alan; üretmek ve sektörde profesyonelleşmek isteyen herkese, sinema öğrencilerine ve film projesini hayata geçirmek isteyen herkesin iletişim ağlarını geliştirmeleri için yeni fırsatlar sunuyor.
Yeni Dönem Temel Yapımcılık Atölyesi Programı hangi başlıklar altında yürütülür?
GENEL BİLGİLER
Sinema sektörü ve film yapımı üzerine genel bilgiler
Yapımcılık modelleri
Uluslararası alanda yapımcılığın anlamı
YAPIMCILIK ve FİLM YAPIMI ile İLGİLİ KAVRAMLARI SORGULAMA
Yapımcı kimdir?
Sinema filmi çekmek istiyorsunuz ve ‘yapımcı’ arıyorsunuz;
- Yapımcıdan ne isteyeceğinizi biliyor musunuz?
- Sadece para yatıracak bir yatırımcı mı; yoksa kendinizi güvende hissedeceğiniz bir ortak mı?
‘Yapımcı’nın düşünce ve davranış sistemi nasıl oluşur?
- Objektif bakış
- Mesleki ilkeler ve Mesleki kültürü
- Kurumsal anayasa
Filmin yapım şartlarının oluşturmak: Bir filmin yapım şartlarının oluşturulması için fizibilite çıkarılması gerekir. Bunun için projenin analiz edilmesi gerekir. Bu analitik çalışma, projenin yeniden projelendirilmesidir.
- Fikirden Projeye: Senaryo, Yönetmen ve Yapımcı İlişkisi
- Proje seçme kriterleri
- Sektörel bilgi
Proje Projelendirme: Yapımcının, projeyi geliştirme konusunda yöntemler oluşturma Projenin yapım stratejisini belirleme konusunun irdelenmesi. Bütçe, finans planı oluşturma ve uygulama.
- Hedef kavramı
- Projenin SWOT Analizi
Proje Seçme Kriterleri
- Yaratıcı kriterler, profesyonel kriterler
- İç ve dış etkenler
- Bir filmin potansiyellerini bulmak: Hikaye ve Senaryo, Klişe ve Evrensellik
- Somut ve soyut kavramlar
‘Yapımcı’yı destekleyen / engelleyen koşulları tanıma
- Yapımcı bir projenin finansmanını sağlarken, o finansmanı sağlamanın koşullarını tanıyor mu?
- Projeye para sağladığını düşünürken hangi haklarından vazgeçmesi gerekir?
Yapımcı Masabaşında
- Yapımcının senaryo okuma kriterleri: Yaratıcı ve Teknik okuma
- Filmin finansal potansiyelleri
- Ortak Yapım Kriterleri ve Modelleri
- Finans Planı kavramlarına giriş
- Stratejik Bütçe
- Bütçe nedir? Bütçe yapmanın temel ilkeleri
- Bütçe hazırlamanın mantığının ve koşullarının öğretilerek, taslak bütçe formu hazırlama çalışması.
- Prodüksiyon stratejileri
- İş planı oluşturma
Ekip Kurma ve Geliştirme
- Kişisel kriterler
- İletişim stratejileri
- Ekip kurarken dikkat edilmesi gereken konular
- Görmek, Yorumlamak, Aktarmak üzerine uygulamalı çalışma
- Brief alma, verme
Projenin Hukuksal Boyutu
Sinema projesi gerçekleştirirken, mutlaka hukuksal verilerle yapımın temelleri oluşmalıdır. Bu noktada, hukuksal bilginin önemi büyüktür. Bu çalışma sırasında, sözleşme çeşitleri ile ilgili örnekler üzerinden, uygulamalı bir çalışma yapılır.
- İnsan Kaynakları
- Sözleşmeler
- Telif Hakları
- Hukuksal kavramlar
Yapımcının kurumlar ve 3. şahıslarla çalışma koşullarının özelliklerinin belirlenmesi
- Yapımcının sahaya çıkmadan önce bilmesi gerekenlerin irdelendiği bir çalışma yapılır.
Proje Dosyası nasıl hazırlanır?
Proje dosyası hazırlarken göz önünde bulundurulması gereken konular, gözden geçmesi gereken detaylar örnekler ile irdelenir.
- Sinopsis, Tretman, Logline, Yönetmen Görüşü, Yapımcı Görüşü, Biyografi uygulamalar ve örnekler
Proje Sunumu
Bir projenin sponsorluk, tanıtım veya başka bir amaçla 3. şahıslara sözlü ya da yazılı olarak sunumunun hazırlanması.
- Sunum ve Proje döngüsü
- Sunum stratejileri
- Ulusal ve Uluslararası fonlara göre Master Dosya hazırlık uygulaması
Festivaller-Fonlar Konusunda Genel bilgiler
- Eurimages
- Ortak Yapım Marketleri
- Ortak Yapım Fonları
Bir filme Finans yaratmak: Alternatif Metotlar
- Kitlesel Fonlama Stratejileri
- Sosyal Medya, Transmedya Storytelling, Online Pazarlama kavramları
- Bir filmin bittikten sonraki Tanıtım-Dağıtım ve Pazarlama Stratejileri
Bütçe ve Finans planı uygulama çalışması
- Katılımcıların bireysel projeleri üzerinden uyguladığı bir çalışmanın yapılması.
- Grup çalışmaları
- Master Dosya sunumu
YENİ DÖNEM Temel Yapımcılık Atölyesi
24 HAFTA / Cumartesi günleri haftada 2 saattir.
Her Cumartesi saat 13:30 – 15:30 saatleri arasında uygulanır.
Kontenjan 15 kişi ile sınırlıdır.
Bilgi ve ön-kayıt:
Ayşegül Yeşim 0212 252 4556
Ofis çalışma saatleri:
Pazartesi – Cuma 10:00 – 18:00
Cumartesi: 11:00 – 16:00
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder