HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

2 Aralık 2013 Pazartesi

KOPYALA-YAPIŞTIR DURUMU

Merhaba Sevgili Dostlar,

Benim atölyelerime katılanlar bilirler, her konu ile ilgili genel bilgi verilir ve işin mantığı anlatılır. Kavramlar konuşulur. Ardından, herkesin kendi 'projesine özgü' sunum ve yapım stratejisinin bulması amaçlanır. Yani temel bilgiler üzerinden, herkesin kendi sinema projesinin kişiliğinin oluşmasına yönelik çalışılır. 24 Haftalık derslerin sonunda, birbirinden farklı ve özgün pek çok proje olur. Hiçbiri,bir diğerinin projesine benzemez. Elbette bu çalışmalarda temel bütçe-maliyet, finans planı gibi somut veriler de, kendine özgün çalışma metoduna göre oluşturulur.

Yeni yılın yaklaşmasıyla, pek çok proje çekmecelerden, raflardan çıkıp bir sunuma dönüşecek ve çeşitli geliştirme fonlarına gönderilecek. Bu noktada, yine rekabetçi bir ortam başlayacak.  Sinema alanında, bazı konular için bilgi gerekmekte ve yaratıcı çalışma o bilgi ile birleşince, anlam kazanmaktadır.

Kopyala-yapıştır yöntemi, kolaycılığın önemli göstergelerinden biridir. Özellikle, şimdilerde ilkokuldan başlayarak lise hatta üniversite dahil ödevler bile bu yöntemle yapılmaktadır. Elbette bazı okullar bu yöntemi yasaklamış olup, hızla anlaşılabilecek bir takım önlemler almışlardır. 

Yıllar önce, filmler henüz dijital formatta çekilmezken, kendimin excel formatında oluşturduğum bütçe formunu, hiç sakınca görmeden paylaştığım genç arkadaşların, o eski formatta bugün bile bütçe hazırladıklarını üzülerek izliyorum. Zira, özgün olma kriterimi korumak için içine koyduğum bazı küçük işaretleri 12 yıl sonra görmek, beni hem şaşırtıyor, hem de düşündürüyor...

Bugünlerde de, bana e-mail ya da sosyal medya yoluyla ulaşıp, 'örnek sunum', ''örnek dosya ' isteyen genç arkadaşlarımız var. Ya da bana danışan ya da zaman zaman derslerime katılanlardan da bu talep geldiğinde, aynı tepkiyi veririm. 'Kopyala-yapıştır' ile yapılan sinema projesi mutlaka sorunlu olacaktır.

Kaldı ki, bir dosyanın mantığının oluşması, emek isteyen bir şeydir. Ben, sinema sektörüne girdiğimde, 'kopyala-yapıştır' yöntemi istemeden, sadece bilgi almaya ve öğrenmeye odaklandım. Zira, o günlerde,  yılda 7 film çekiliyor ve bu konularda kimse de hiçbir şey bilmiyordu. Şimdinin olanaklarının hiçbiri yoktu. Emek ile öğrenmeye odaklandım, kitaplar okudum, araştırmalar yaptım ve metotlarımı oluşturdum.

Şimdi, genç arkadaşlarıma önerim:
Bilgi yolunda, projelerini iyi tanımaya çalışsınlar, araştırma yapsınlar ve kendi metotlarını oluştursunlar. 

Kopyala-yapıştır ile ilerleyen bir projenin sınırları kısıtlıdır. 

Bilgi, araştırma, deneyimlenme, sonuç çıkarmanıza yardımcı olacak ve size dair verilerin oluşmasını mutlaka sağlayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder