HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

22 Ekim 2013 Salı

İLK KEZ FİLM SETİNE GİRMEK...

Hatırlıyorum 1987 yılıydı... Liseden sıra arkadaşım, canım dostum, bugün güzel senaryolarda imzası emeği olan dostum Leyla Olça beni arayarak, Sinan Çetin'in çekeceği bir reklam filminde asistana ihtiyaç olduğunu söyledi. Ben de, o yaz tatilinde ne yapacağım diye düşünürken, arkadaşımdan aldığım bu telefon belki de bugünkü yapımcılık kariyerimle ilgili attığım ilk adım oldu. O zaman cep telefonları, internet yoktu... Tek iletişim dostlar arkadaşlar arasında olurdu. Bu yüzden iletişim de daha organikti.

Sevgili arkadaşım Leyla, bana bir gününü ayırıp, hayatımın ilk set deneyiminde neler yapmam gerektiğini anlattı ve yardımcı oldu. O benden önce birkaç reklam filminde çalışmıştı. Bizim o dönem dostluklarımız öyleydi. Herhangi bir iş durum ya da pozisyonu olduğunda arkadaşlarımızla önce haberleşir, sonrada buluşup 'neler yaşadığımızı' konuşurduk. Kadıköy ve Ortaköy kafeleri, okulun sobalarla ısınan koridoru şahidimizdir:)

O reklam setine girdiğim ilk günü hatırlıyorum da, sinema-tv okuyan biri olarak hiçbir şeyden haberim yok gibi hissetmiştim. Sadece kamerayı görmek istemiştim. O günlerdeki 35mm Arri kamera, bir ikondu benim için...

Bütün günün nasıl geçtiğini hatırlamıyorum. Koş dedikleri her işe koştum, bir şey demediklerinde yine koştum... Tabii en arkada hiç gözükmeyecek figürasyona bile makyaj yaptırınca, makyajcı isyan etti. Sevgili makyörümüz Derya Ergün dışında herkes benimle çalışmaktan hoşnuttu... Devamında Derya ile de uzun yıllar en yakın dost olup, o günü sevgi ile andık.

O günden geride aklımda kalan en önem şey ise, Sinan Çetin'in bana 'sen yapımcı olmalısın' demesidir..


2009 Bir Zamanlar Anadolu'nun setinde , seti kalabalıktan korumak için çekilen
sınırın önünde... Set'te her an her işi yapabilirsiniz! 
Aradan yıllar geçti, ben 10 küsur yıl setlerde çalıştım. Her türkü mevkideki işi yaptım... Ama film yapım koşulları, hiyerarşik sistem, görev dağılımlarında değişiklikler oldu. Maliyetler yükseldikçe, hata yapmaya tolerans durumu azaldı. O yüzden film setlerinde daha deneyimli kişiler öncelikli çalışmaya başladılar. Ya da deneyimsiz girmeyi başarıp hızla deneyim kazanmak isteyenler arttı.

Bu arada sinema-tv, iletişim vb... okulların sayısı arttı ve bu bölüme giren pek çok kişi sektörde yer almak ve set deneyimi yaşamak istiyor. Ancak yeteneklerini keşfedeceği bir alanı bulmaları çok zor. Oysa yönetmen, senarist, görüntü yönetmeni, yapımcı vb.. ne olmak isterseniz isteyin mutfağı yani
set öncesi/set/set sonrası aşamalarını tanımalısınız.

Bu nedenle, Yapımlab'da 'saha atölyesi' oluşturdum. Ben de çok heyecanlıyım... Kasım ayında başlayacak atölyede benim rehberliğimde birebir bir film seti kurulacak ve çalışacağız. Prodüksiyon öncesi, prodüksiyoni reji, kamera, asistanlık  herşeyi birlikte yaşayacağız. Benim gibi sette bu mesleğe doğmuş biri olarak, şimdi yeni filizlenen yaprakları görmek ve onların güzel bir çiçek bahçesine dönüşeceğini hayal etmek bile harika...


Herkese güzel bir gün dilerim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder