HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

29 Ekim 2010 Cuma

ROMA GÜNLÜĞÜ 1

Sevgili Yapımlab Takipçileri,
herkese Roma'dan selamlar....

Bu gün New Cinema Network toplantılarının ilk günü... Kısaca sizlere özetlemem gerekirse, Uluslarararası Roma Film Festivali'nin organize ettiği bu toplantılarda projeler, potansiyel yapımcılarla buluşuyor. Bir projenin yansımalarını ve sektördeki potansiyelini anlayabilmek için kaçırılmaz bir fırsat. Ben, 2000'li yılların ilk yarısını bu toplantılara katılarak geçirdim. Bu çalışmalar, hem benim sinema dünyasını daha iyi tanımamı, hem de dünyanın önemli sinema profesyonelleri ile bağlantı kurmamı sağladı. Herkesin merak ettiği bir konuyu da buradan açıklamak isterim. Bu tip toplantılara katılmak çok büyük maliyetler gerektirmiyor. Çüünkü eğer projeniz seçilirse, çok büyük bir masrafı organizasyon karşılıyor. En önemli kriter, evrensel bir konu ve projeyi doğru ifade eden bir sunum...

Burada toplam 29 proje var... Dünyanın her yerinden gelmiş projeler ve ben zamanım elverdiğince hepsi ile bir toplantı yapacağım. Kimbilir belki de bir tanesinin ortak yapımcısı olurum...Döndüğümde atölyelerde buradaki deneyimlerimi katılımcılarla paylaşırım.

Roma'da Mariott Hotel'in 7.katında, yapılan bu organizasyona katılım çok yüksek...Hem proje katılımı, hem de projeleri inceleyecek olan potansiyel yapımcılar... Bu noktada, uzun zamandır görmediğim dostlarımla yeniden buluşmak, yine uzun zamandır uzak kaldığım festival atmosferi koklamak bana çok iyi geldi.

Bu toplantıların en önemli özelliklerinden bir tanesi de, uluslararası fonların proje kriterlerinin güncelliğindenn haberdar olmak... Bu noktada, tüm araştırmalarımı tamamlıyorum ve dönüşte sizlerle paylaşacağım.

Bu sabahki toplantılarda çok ilginç ve yaratıcı projeler dinledim. Özellikle hem yapımcıların, hem yönetmenlerin sunumu çok etkileyiciydi...

Öğle saatlerinde Catalan Film Industry'nin yemek daveti var...Ardından film izlemeyi, özellikle de burada tanıştığım genç yönetmenlerin filmlerini izlemeyi planlıyorum.

Şimdilik haberler böyle, yine yazacağım...

1 yorum: