HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

9 Ocak 2012 Pazartesi

50-62 soruların cevapları

Merhaba Sevgili Dostlar,
50-62.soruların cevaplarını aşağıda bulabilirsiniz.
Tülay Yaşar ve Sema Topbaş'a soruları için çok teşekkür ediyorum.


TÜLAY YAŞAR
51-Destekleme ve kültür fonları alanında çalışanları da bir nevi yapımcı olarak niteleyebilir miyiz?
Bu kişiler ‘yapımcı’ değillerdir. Ama sinemadan anlayan kişiler olmalıdırlar.
52-İyi bir yapımcı için iyi bir projenin olmazsa olmaz üçü nedir?
-Yönetmen
-Senaryo
-İyi projelendirilmiş proje (senaryo+bütçe+finans planı bütünlüğünün olması, iyi bir teknik ve artistik ekibin sağlanması)

53-Yapımcılık mesleğinizde Türkiye’ye özgü zorluklarla karşılaşıyor musunuz? Bunlar nelerdir ve siz bunları nasıl aşıyorsunuz?

Türkiye’de ‘yapımcılık’ mesleği yeni yeni kurumsallaşıyor. Bu anlamda anlamı tam anlaşılamayan bir mesleği sürdürürken zorluklar olabiliyor. En büyük zorluk ‘yapımcıyım’ dediğinizde, bunun bir meslek olarak algılanmamasıdır.

54-Türkiye’deki yapımcıları Avrupa’daki yapımcılarla karşılaştırdığınızda  ( sistem – çalışma biçimi ) artılarımız eksilerimiz nelerdir?

Avrupa’da bu meslek tanınıyor ve oldukça saygın bir meslek. Dolayısıyla pek çok konuda ‘yapımcılar’ daha seri hareket edebiliyorlar.

55-Yapımcı olmak isteyenlere neler tavsiye edersiniz ve bu konuda belli ölçüleriniz ve kriterleriniz var mı?

Yapımcı olmak isteyenler, öncelikle bu sektörü tanıyabilmek için film yapımı konusunda her alanda çalışmalı ve birimleri tanımalı, organizasyon yeteneği olmalı ve her alanı çok iyi gözlemleyip yeni fikirler bulabilmeli.
56-Yapımcı olmak için sadece istemek yeter mi?
Yeterli değil, çok çalışmak ve öğrenmek gerekiyor.

57-Sizce yapımcı olma yaşı var mı bu mesleğe çok erken yaşta başlanabilir mi?
Genç yaşlarda başlamanın çok avantajı  olmasına karşın yaşsız ve zamansız bir meslek olduğunu söyleyebilirim.

58-Kötü projelerin ortak noktaları nelerdir ve neden bir proje eksik yönleri olan bir proje olarak adlandırılır?
Bu konuda blogda dün akşam yayınlanan yazımı okuyabilirsiniz.

59-Bir yapımcı bir projenin zayıf yönlerini bulup çıkardığında sadece kendisi mi bir strateji geliştirir yoksa aldığı tüm kararları yönetmenle paylaşmak zorunda mıdır?
Sinema ortak yapılan bir sanattır. Proje yönetmen kökenli ise, tüm kararlar ortak olmak durumundadır.
SEMA TOPBAŞ
60-Yapımcı (Producer) Türkiye'de ve yurt dışında farklı algılanmaktadır.
Türkiye'de sadece finansal destek veren kişi ve/veya kurum olarak algılanırken, yurt dışında üreten, organize eden finansal kaynak yaratan, kişiler arasında köprü oluşturan, kısacası "filmin" yapım aşamasındaki her ayağında destek veren kişi ve/veya kurum olarak algılanmaktadır. Algılamadaki bu değişikliğin sebebi nedir, gerçekte bir yapımcının görevleri nelerdir?

Yapımcı, bir sinema eserini fikir-senaryo aşamasından itibaren iprojelendiren, tüm finansal ve yönetim organizasyonun yapan, filmin her aşamada stratejisini kuran, projenin fikir aşamasından, seyirci ile buluşmasına kadar, yatırımcılara karşı tüm risk ve sorumluluklarını taşıyan, yönetmen ile her aşamada işbirliği yapan kişidir.

62-Bir kişi maddi imkanları elverişli olmasa da yapımcılık yapabilir mi?

Bir yapımcı, projenin tüm riskini taşır ancak, projenin sağlıklı yürümesini sağlayacak kadar vir yatırım gücünün olması gerekir. Bu da finans planının %25 ‘idir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme