Burak Göral Senaryo Atölyesi 'yeni grup çalışmaları başlıyor. İlk grup çalışmalarına katılan grubun bir bölümü, şimdi senaryolarını yazmaya başladılar.
Talepler doğrultusunda, Mart ayında yeni grup açılacaktır. Burak Göral'ın atölyesi 'senaryo yazma' ve 'proje oluşturma' konularını esas alır.
Kayıt yaptırmak isteyenler 0 212 2524556'dan Ayşegül Yeşim'e ulaşabilirler.
10 haftalık programın içeriği şu şekildedir:
1.HAFTA
Ne
yazmalı?
Genel
Bilgiler:
- Senarist kimdir? Roman yazarından farkı nedir?
- Senarist nelerden beslenir?
- Senaristin “fikir”i bulması... Ne yazmalı?
- Bir senarist nasıl yaşar, neler okur, neler izler...
- Yaratıcılığı geliştirme...
Kağıt
işine girmeden önce...
- Senaryo nedir, kabaca senaryo yazmanın adımları...
- Anlatılacak hikayenin belirlenmesi...
- Hikayenin kırılma noktalarını oluşturmak...
- Örnek filmler üzerinden “iyi senaryo”lar...
(Bu
çalışma ile, senarist adaylarının eğilimleri, düşünce
yapıları ve hikaye yaratmak konusundaki heves ve yetenekleri
hakkında ipuçları alınır…)
2.HAFTA
Senaryoya
giriş:
Genel
Bilgiler:
- Tema nedir? Her hikayenin bir teması var mıdır?
- Sinopsis nedir? Nasıl yazılmalıdır...
- Tretman nedir? Nasıl yazılmalıdır...
- Dramatik yapı nedir? Nasıl kurulur?
- Her hikayenin bir adı olmalı... (senaryoya isim bulmak)
Senaryo
yazımında 1. safha:
*
Karar vermek ve başlamak...
*
Bir hikayenin giriş-gelişme-sonuç evrelerini oluşturmak...
*
Özet çıkarmak... Sinopsis yazmak...
*
Sinopsisten tretmana geçiş... Olay örgüsünü çıkartmak...
*
Hikayenin gerçekçilik ve inanırlık gücünü arttırmak...
*
Hikayede tesadüflerin yeri... “Seyirci tesadüfleri sever mi?”
*
Örnek sinopsis ve tretmanlar...
(Bu
dersten itibaren senarist adayları hikaye
oluşturma konusundaki ilk pratikleri yapmaya başlarlar...)
3.
ve
4. HAFTA
Karakter
yaratmak
Genel
Bilgiler:
1.
“Kişilik boyutları”nı saptamak
2.
“Motiv” nedir?
3.
Başlıca psikolojik sapmalar...
Karakter
yaratmanın püf noktaları:
*
Kimlerin başına gelen olayları izleriz?
*
Film karakterleri nasıl insanlar olmalılar?
*
Karakterleri “inandırıcı” yapan nedir?
*
“Tip” nedir, “karakter” nedir?
*
Karaktere üçüncü boyutu nasıl
verirsiniz? Onu nasıl derinleştirirsiniz?
*
Yan karakterler... Kötü adam karakterleri... komik karakterler...
nasıl yazılır?
*
Karakterlere isim vermek...
*
Örnek film karakterleri...
(İki
haftalık ‘karakter yaratma’ dersi ile film karakterleri
üzerinden etkileşimli bir karakter yaratma çalışması
gerçekleştirilir... Bazı film
karakterlerinin kişilik haritaları ödev olarak istenecek...
5.HAFTA
Hikayeyi
başlatmak
Genel
Bilgiler:
1.
Dramatik yapı nedir?
2.
“Olağan durum” nedir? “Olağan durum”u nasıl bozmalı...
3.
Çatışma nedir? Nasıl yaratılır?
4.
“Kanca” (Hook) nedir? Seyirciye kanca
nasıl atılır?
Hikayenin
kırılma noktalarını oluşturmak:
- Dramatik yapı gereği hikayede oluşturulacak büyük değişimler...
- Karakterlerin kırılma noktalarında verecekleri tepkilerle hikaye akışının düzenlenmesi...
- Kırılma noktalarının senaryodaki yeri ve zamanlaması... (plot I ve plot II noktaları)
- Bazı başarılı filmlerde merak unsuru uyandıran kancaların tesbiti... Hikayelerde “kanca” yaratmak...
(Ödev
olarak izlenmesi istenen filmler olacak)
6.HAFTA
Senaryo
terimleri ve yazım kuralları:
Genel
Bilgiler:
- Bir senaristin bilmek zorunda olduğu senaryo terimleri nelerdir?
- Senaryo biçimleri nedir? Hangisini tercih etmeli...
- Senaryo taslağı oluşturmak... Akış ve ritim ayarı yapmak...
- “Sahne”yi oluşturmak... Hikayeyi sahnelere bölmek...
- Çekime dair teknik terimleri senaryoya nasıl yerleştirirsiniz... (Çekim senaryosunu oluşturmak)
- Senaryo yazımında kullanılabilecek pratikler...
- Sahnenin atmosferini tarif etmek...
(bu
derste ‘senaryo yazma eylemi’ irdelenecek ve yazma biçimlerinin
tamamının üzerinden geçilecek... Bu
dersten itibaren her dersin sonunda senarist adaylarından bazı
senaryo ödevleri istenecek...)
7.HAFTA
Diyalog
yazmak...
Genel
Bilgiler:
- Karakterler nasıl “konuşurlar”?
- Diyalog yazmanın temel kuralları nelerdir?
- Diyalog yazma yeteneği nasıl geliştirilir?
- Diyalog modelleri
- Diyalog kancası
Diyalog
yazmak zordur...
- Belli başlı diyalog hataları nelerdir?
- Senaryo diyalogları edebi diyaloglardan da günlük konuşma dilinden de farklı olmalıdır... Neden?
- İki karakteri birbiriyle konuşturma pratikleri...
- Örnek filmlerden en güzel diyalog örnekleri...
8.HAFTA
BELİRGİN SENARYO HATALARI
Genel
Bilgiler:
- Ya seçtiğiniz hikaye yanlışsa...
- Senaristin yazım sırasında göremediği yanlışlar...
- En çok yapılan senaryo hataları...
- Hataları ölçme ve tespit etme teknikleri
(bu
derste çeşitli Türk filmlerinde yapılmış bariz senaryo
yanlışları da irdelenecek)
Bu
dersin sonunda bitirme senaryosu
için “start” verilecek... Son derse hazır olması için senaryo
adaylarından bitmiş bir senaryo ve sunum dosyası hazırlamaları
istenecek...
9.HAFTA
Senaryonuzu
satmak... Onu doğru projelendirebilmek...
Genel
Bilgiler:
- Bitirilmiş senaryo yapımcıya nasıl sunulur?
- Proje dosyası hazırlarken göz önünde bulundurulması gereken konular...
- Yazdıklarınızı sizi tanımayan insanlara nasıl okutabilirsiniz?
- Senaryonuzu nasıl satarsınız? Kendi kendinizin reklam ajansı olabilmek...
10.HAFTA
En iyi kısa film senaryosu...
En iyi kısa film senaryosu...
Senaryo
adaylarından istenen final senaryolarının değerlendirilmesi ve
kazanan senaryonun yapılan oylamayla açıklanması... Ve sürpriz
bir ödül...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder