HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

13 Şubat 2012 Pazartesi

BURAK GÖRAL SENARYO ATÖLYESİ-YENİ DÖNEM

Merhaba Sevgili Dostlar,
Burak Göral Senaryo Atölyesi 'yeni grup çalışmaları başlıyor. İlk grup çalışmalarına katılan grubun bir bölümü, şimdi senaryolarını yazmaya başladılar.


Talepler doğrultusunda, Mart ayında  yeni grup açılacaktır. Burak Göral'ın atölyesi 'senaryo yazma' ve 'proje oluşturma' konularını esas alır.


Kayıt yaptırmak isteyenler  0 212 2524556'dan Ayşegül Yeşim'e ulaşabilirler.


10 haftalık programın içeriği şu şekildedir:




1.HAFTA 
Ne yazmalı?

Genel Bilgiler:
  1. Senarist kimdir? Roman yazarından farkı nedir?
  2. Senarist nelerden beslenir?
  3. Senaristin “fikir”i bulması... Ne yazmalı?
  4. Bir senarist nasıl yaşar, neler okur, neler izler...
  5. Yaratıcılığı geliştirme...


Kağıt işine girmeden önce...
  • Senaryo nedir, kabaca senaryo yazmanın adımları...
  • Anlatılacak hikayenin belirlenmesi...
  • Hikayenin kırılma noktalarını oluşturmak...
  • Örnek filmler üzerinden “iyi senaryo”lar...


(Bu çalışma ile, senarist adaylarının eğilimleri, düşünce yapıları ve hikaye yaratmak konusundaki heves ve yetenekleri hakkında ipuçları alınır…)

2.HAFTA 
Senaryoya giriş:

Genel Bilgiler:
  1. Tema nedir? Her hikayenin bir teması var mıdır?
  2. Sinopsis nedir? Nasıl yazılmalıdır...
  3. Tretman nedir? Nasıl yazılmalıdır...
  4. Dramatik yapı nedir? Nasıl kurulur?
  5. Her hikayenin bir adı olmalı... (senaryoya isim bulmak)

Senaryo yazımında 1. safha:
* Karar vermek ve başlamak...
* Bir hikayenin giriş-gelişme-sonuç evrelerini oluşturmak...
* Özet çıkarmak... Sinopsis yazmak...
* Sinopsisten tretmana geçiş... Olay örgüsünü çıkartmak...
* Hikayenin gerçekçilik ve inanırlık gücünü arttırmak...
* Hikayede tesadüflerin yeri... “Seyirci tesadüfleri sever mi?”
* Örnek sinopsis ve tretmanlar...

(Bu dersten itibaren senarist adayları hikaye oluşturma konusundaki ilk pratikleri yapmaya başlarlar...)


3. ve 4. HAFTA
Karakter yaratmak

Genel Bilgiler:
1. “Kişilik boyutları”nı saptamak
2. “Motiv” nedir?
3. Başlıca psikolojik sapmalar...

Karakter yaratmanın püf noktaları:
* Kimlerin başına gelen olayları izleriz?
* Film karakterleri nasıl insanlar olmalılar?
* Karakterleri “inandırıcı” yapan nedir?
* “Tip” nedir, “karakter” nedir?
* Karaktere üçüncü boyutu nasıl verirsiniz? Onu nasıl derinleştirirsiniz?
* Yan karakterler... Kötü adam karakterleri... komik karakterler... nasıl yazılır?
* Karakterlere isim vermek...
* Örnek film karakterleri...

(İki haftalık ‘karakter yaratma’ dersi ile film karakterleri üzerinden etkileşimli bir karakter yaratma çalışması gerçekleştirilir... Bazı film karakterlerinin kişilik haritaları ödev olarak istenecek...


5.HAFTA
Hikayeyi başlatmak

Genel Bilgiler:
1. Dramatik yapı nedir?
2. “Olağan durum” nedir? “Olağan durum”u nasıl bozmalı...
3. Çatışma nedir? Nasıl yaratılır?
4. “Kanca” (Hook) nedir? Seyirciye kanca nasıl atılır?

Hikayenin kırılma noktalarını oluşturmak:
  • Dramatik yapı gereği hikayede oluşturulacak büyük değişimler...
  • Karakterlerin kırılma noktalarında verecekleri tepkilerle hikaye akışının düzenlenmesi...
  • Kırılma noktalarının senaryodaki yeri ve zamanlaması... (plot I ve plot II noktaları)
  • Bazı başarılı filmlerde merak unsuru uyandıran kancaların tesbiti... Hikayelerde “kanca” yaratmak...

(Ödev olarak izlenmesi istenen filmler olacak)


6.HAFTA
Senaryo terimleri ve yazım kuralları:

Genel Bilgiler:
  1. Bir senaristin bilmek zorunda olduğu senaryo terimleri nelerdir?
  2. Senaryo biçimleri nedir? Hangisini tercih etmeli...
  3. Senaryo taslağı oluşturmak... Akış ve ritim ayarı yapmak...
  4. Sahne”yi oluşturmak... Hikayeyi sahnelere bölmek...
  5. Çekime dair teknik terimleri senaryoya nasıl yerleştirirsiniz... (Çekim senaryosunu oluşturmak)
  6. Senaryo yazımında kullanılabilecek pratikler...
  7. Sahnenin atmosferini tarif etmek...

(bu derste ‘senaryo yazma eylemi’ irdelenecek ve yazma biçimlerinin tamamının üzerinden geçilecek... Bu dersten itibaren her dersin sonunda senarist adaylarından bazı senaryo ödevleri istenecek...)


7.HAFTA
Diyalog yazmak...

Genel Bilgiler:
  1. Karakterler nasıl “konuşurlar”?
  2. Diyalog yazmanın temel kuralları nelerdir?
  3. Diyalog yazma yeteneği nasıl geliştirilir?
  4. Diyalog modelleri
  5. Diyalog kancası

Diyalog yazmak zordur...
  • Belli başlı diyalog hataları nelerdir?
  • Senaryo diyalogları edebi diyaloglardan da günlük konuşma dilinden de farklı olmalıdır... Neden?
  • İki karakteri birbiriyle konuşturma pratikleri...
  • Örnek filmlerden en güzel diyalog örnekleri...

8.HAFTA
BELİRGİN SENARYO HATALARI 
Genel Bilgiler:
  1. Ya seçtiğiniz hikaye yanlışsa...
  2. Senaristin yazım sırasında göremediği yanlışlar...
  3. En çok yapılan senaryo hataları...
  4. Hataları ölçme ve tespit etme teknikleri

(bu derste çeşitli Türk filmlerinde yapılmış bariz senaryo yanlışları da irdelenecek)
Bu dersin sonunda bitirme senaryosu için “start” verilecek... Son derse hazır olması için senaryo adaylarından bitmiş bir senaryo ve sunum dosyası hazırlamaları istenecek...



9.HAFTA

Senaryonuzu satmak... Onu doğru projelendirebilmek...

Genel Bilgiler:
    1. Bitirilmiş senaryo yapımcıya nasıl sunulur?
  1. Proje dosyası hazırlarken göz önünde bulundurulması gereken konular...
  2. Yazdıklarınızı sizi tanımayan insanlara nasıl okutabilirsiniz?
  3. Senaryonuzu nasıl satarsınız? Kendi kendinizin reklam ajansı olabilmek...

10.HAFTA
En iyi kısa film senaryosu...

Senaryo adaylarından istenen final senaryolarının değerlendirilmesi ve kazanan senaryonun yapılan oylamayla açıklanması... Ve sürpriz bir ödül...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme