HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

12 Haziran 2012 Salı

SEVGİLİ EFE CONKER'İN YAPIMLAB İLE İLGİLİ PAYLAŞIMI

Merhaba Sevgili Dostlar,
Son 1 yıldır YAPIMLAB'da aralıksız eğitim alan Efe Conker birkaç gün önce benimle deneyimleri ile bir paylaşımda bulundu... Bunu YAPIMLAB'ın blogunda ve facebook sayfasında paylaşmamı rica etti...
Ben de sizlerle paylaşıyorum... Çok kısa bir zamanda Efe'nin filmlerini de buradan duyurmayı diliyorum...
Hepinize güzel bir gün dilerim...



Yapımlab Hakkında

Yaklaşık bir senedir Zeynep Hanımdan ders alıyorum. Geçtiğimiz ağustostan beri üçüncü yapımlab atölyesini bitirmek üzereyim. Öncelikle “proje projelendirme” daha sonra “senaryo” şimdi ise “temel yapımcılık“ dersleri aldım. Oğlum sen yönetmen adamsın, ne işin var yapımcılık dersinde diyen büyüklerime ve arkadaşlarıma bu soruyu sormalarında hak veriyorum. Ne işim var anlatayım:
Uzun metraj yönetmen adayı olarak yaşadığım ülkede, yapımcı olarak uluslararası alanda tanınmış, öğrendiği bilgileri paylaşan, istediğim zaman ulaşabildiğim kaç tane yapımcı var diye kendime sordum ve çok geçmeden kendimi Yapımlab’de buldum. Öğrencileri her yaştan ve sanat sektöründe deneyim kazanmış insanlardan oluşan, karşılanabilir fiyatlarda ders veren Yapımlab’i samimi ve içten kılıyor. Dersler ilk başladığında “Ya ben zaten bunları biliyorum” dedim ve çok geçmeden ne kadar eksik ve yanlış bildiğimi fark ettim. Projeme ne kadar objektif olamadığımın farkına vardım. Aldığım yapımcılık dersleri, öğrettikleri ile sadece yapımcılık değil, aynı zamanda hayata karşı ayaklarımın yere daha da sağlam basmasını sağladı. Rüyalar ülkesinden gerçek hayata döndüm. Bunu da hedef belirlemenin ve strateji kurmanın ne demek olduğunun gerçekten öğretilince fark ettim. Hedef belirlemenin ve doğru strateji kurmanın önemini rönesans tabloları üzerinden analiz ederken kendimi İtalya'da sanat okulunda gibi hissettim. Zeynep Hanım'ın eleştirilerini her birimize rahat ve incitmeden yapması ve bunun yanı sıra bütün öğrencileri ile bir aile havasında, arkadaşça iletişim kurması, her projeyi kendi projesi gibi takip etmesi özelliklerinden dolayı da kendime çok yakın buldum.
Daha fazla Yapımlab'in eğitim programından bahsetmeden ve içindeki güzel macerayı kendinizin keşfetmenizi diliyorum.

Efe Conker

1 yorum:

  1. Tahmin ediyordum, duydum ve daha da inandım :) Zeynep hanım ve tüm yol arkadaşlarına başarılı bir gelecek dilerim :) Umarım ülkemizin yalnızlığına daha da ödüller getirecek gençler çoğalacaktır. İzlemek imrenmektir. İlgiyle takip ediyor ve izliyorum :)

    YanıtlaSil