HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

4 Mayıs 2012 Cuma

YAPIMLAB'DA SHORT FİLM CORNER TOPLANTISI

Merhaba Sevgili Dostlar,
4 Mayıs 2012 YAPIMLAB-CİHANGİR






































Bundan bir süre önce bu blogda Cannes'da 'yarışmada olmak' ile 'short film corner' da olmak arasındaki farkı anlatan bir yazı yazmıştım. İkisi de önemli etkinlik olmasının yanı sıra 'farklı' olduğu aşikardı. Dolayısıyla, burada sizlerle bu konuyu paylaşmıi ve devamında  da Cannes'da 'Short Film Corner'a gidecek arkadaşlarla bir toplantı yapmak istediğimi belirtmiştim. 


Dün bu toplantı YAPIMLAB'da gerçekleşti. Short Film Corner'a katılacak 14 filmin temsilcileri yani yönetmen ve yapımcılarıyla buluştuk. Ben bazı önemli olacağını düşündüğüm terminolojik bilgilerin yanı sıra pratik bilgiler verdim. Daha önce Cannes'da bulunmuş ve Short Film Corner konusunda deneyimli olan ve bu yıl da filmi 'Short Film Corner'da olan Olgu Baran Kubilay'da gözlem ve deneyimlerini paylaşarak destek verdi.


Bu arada, katılan filmlerin büyük bir çoğunluğunu izledim. Türkiye sineması'nın gelişimini buradan da takip etmek mümkün... Öncelikle teknik açıdan işlerin sorunsuz olduğunu belirtmeliyim. Yaratıcılık açısından da çok umut veren işler var. Yani, hepsinin yolu, her film üreten gibi uzun ama açık ve umut dolu...Tüm arkadaşları, bu aşamaya geldikleri ve üretim yaptıkları için kutluyorum.


Bu çalışmaya katılan arkadaşlarla tanışmaktan çok memnun oldum. Bazıları şu anda YAPIMLAB'ın öğrencileri ve onlarla zaten beraberiz ve her durumu değerlendirme imkanımız var. Ama tüm katılımcılarla Cannes sonrası tekrar buluşup bir değerlendirme toplantısı yapacağız. 


Katılan herkese teşekkür ediyorum ve başarılar diliyorum... 


Cannes'da görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder