HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

20 Mayıs 2012 Pazar

Cannes'dan Haberler -3

Merhaba Sevgili Dostlar, Dün buradaki internet hatları yine cok yogundu. Dolayisyla, 2 film ve 4 toplantı yapınca yazma ısı bugüne kaldı... Cannes'da hava hiç olmadıgı kadar kapalı ve yağışlı.. Ama şemsiyelerimiz yanımızda, aksatmadan programımızı yürütüyoruz... Yarışma tüm hiziyla devam ediyor... Dün John Hilcoat'un lawless isimli filmini izledim... 1961 doğumlu Avustralyali yönetmenin 4. Filmi... Senaryosu ve müzikleri Nick Cave tarafından hazırlanmış. Açıkcası film cok sıradan bildigimiz kliselerle dolu geldi bana... Gerçi özellikle sinemada zevkler ve renkler tartışılmaz.. Arada 2 önemli toplantı yaptıktan sonra saat 14.00 de Romanyali yönetmen Christian Mingui' nun 'Beyond the hill' isimli filmini izlemek icin kuyruğa girdim. Film 15.30 da başladı ama Cannes'da tek gösterim yaptıgı icin ilgi mükemmeldi. 4 ay, 3 Hafta, 2 gün isimli filmiyle Altın Palmiye kazanan yönetmene hayranlığım bir kez daha arttı. Filmi cok beğendim. Benim icin güçlü adaylardan biri ama burada her an hersey değişebilir... Filmin ardından gunün son toplantısını yapıp soluğu Türkiye standında aldım... Ardından Kutlug Ataman, ben ve esim Selim Atakan guzel bir aksam yemeği yerken konumuz yine Christian Mingui'nin filmiydi... Tüm gece düşündük, konuştuk ve tartıştık... Bu sabah yine güne erken başladık ve uzun zamandir beklediğim bir filmi izleyeceğim icin cok heyecanlıydim... Haneke'nin Amour'u... Sevgili dostlar film beni kalbimden vurdu... Her bakımdan mükemmeldi... Cok etkileyiciydi... Şimdi festivalin yemeğine katılıp, ardından toplantilara devam edeceğim... Bu arada Short Film Corner katılımcıları ise cok aktif bir sekilde çalışıyorlar.. Burada onlar icin de bir parti organize edilecek.. Gelişmeleri yazmaya devam edeceğim... Sanıyorum bundan sonra daha sık yazabileceğim... Cok sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder