HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

17 Mart 2012 Cumartesi

BAKÜ'DE ATÖLYE ÇALIŞMASI

Merhaba Sevgili Dostlar,


14-16 Mart tarihleri arasında Bakü Film İnstitu'nun daveti ile Baku'de atölye çalışmaları gerçekleştirdim. Orada da sinema ile profesyonel ilgilenen genç öğrencilerin sorunlarını konuştuk... Türkiye'de Yapımlab'da uzun dönem yaptığım çalışmanın en temel bölümülerinden seçmeler yaparak atölye çalışmasını gerçekleştirdim. Tüm katılımcılar, oldukça ilgiliydiler. Bazıları yaptıkları işleri verdi. Şimdi onları izlemek için sabırsızlanıyorum.


Öncelikle, Bakü'de devlet tarafından çok güzel bir Sinema Merkezi oluşturulmuş. İçinde sinema salonları, kafesi, konferans ve atölye salonları bulunuyor. Geçirdikleri zor yıllardan sonra, bu çok güzel bir gelişme olmuş. 




Öğrencilerin bilgi kalitesi oldukça yüksekti. Özellikle sinema tarihi ve kültürü konusunda gerçekten çok donanımlıydılar. Yaptığımız çalışmalarda 'yapımcı' kavramı onlarda da buradaki yanlış bilinen 'yapımcı' kavramı ile aynıydı... Yani buradaki birkaç ders 'yanlış bilinenler' üzerine yaptığım konuşmaları yaptım. Ve hızla öğrendiler... İlk ders, 'yapımcı' dan ne bekliyorsunuz diye sorduğumda genel olarak, birkaç istisna dışında 'pul versin, işime karışmasın' cevabı geldi. Bizde 'para' kelimesinin karşılığı  Azerbaycan'da 'pul' olarak kullanılıyor. Ama atölyenin son dersinde, herkes 'yapımcı' kavramı üzerine daha fazla düşünmeye ve anlamaya başlamıştı.



Ayrıca Azerbaycan Sinema Merkezi'ni ziyaret ettim. Bu stüdyaolar, yıkılıyor ve yeniden yapılıyormuş. Çok ama çok büyük bir stüdyo...İçinde çekim platoları, post prodüksiyon stüdyoları herşey var... Başkanı  Mushfig H. Hatamov ile görüştük ve Türkiye-Azerbaycan ortaklığında gelecekte nasıl işbirliği yapılır üzerine sohbetler ettik.


Geçtiğimiz Kasım Ayı'nda Asya Pasifik Ödülleri nedeni ile tanıştığımız Ilgar Nacef, Buta filmi ile Asya Pasifik Ödülleri 'En iyi çocuk filmi' ödülünü kazanmıştı. Ama esas ödüller 'dostluk'tur.
Ilgar Bey, bizi müthiş konulseverliği ile ağırladı.






Bu çalışmayı gerçekleştirebilmemin en önemli faktörü yaklaşık benimle 1 yıldır yazışan Sevgili Fehruz Shamiyev'di. Çok iyi bir organizasyon yapmasının yanısıra, mükemmel bir ev sahibidiydi. Bakü'de bulunduğumuz sürece bizimle yine çok ilgilenen ve fotograflarımız çeken Seymur Seyidbeyli'yi tanımaktan çok memnun oldum.




Sonuç olarak, harika 2 gün geçirdim... Azerbaycan'lı gençleri tanımaktan çok mutlu oldum. Umuyorum ki, birlikte çok güzel işler gerçekleştireceğiz.


Orada da söylediğim gibi 'sinema hepimizin ortak dili' ... Hepimiz bu mesleği seçtiğimiz için çok şanslıyız.


Davet eden, misafirperverliğini esirgemeyen, derslere katılan tüm katılımcılara, Azerbaycan'lı dostlara teşekkür ederim...

5 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. bizde size teshekkur ederiz hocam :) Cok ozel birgun oldu. Verdiginz bilgiler ve anlatdiginiz konular shahsen benim icin cok onemli oldu. Sayenizde karishik sorularima cevab bula bildim :)

    YanıtlaSil
  3. kendi adimdan size teshekkur ederim hocam :) Cok ozel birgun oldu. Verdiginz bilgiler ve anlatdiginiz konular shahsen benim icin cok onemli oldu. Sayenizde karishik sorularima cevab bula bildim :)

    YanıtlaSil
  4. bizde size teshekkur ederiz hocam :) Cok ozel birgun oldu. Verdiginz bilgiler ve anlatdiginiz konular shahsen benim icin cok onemli oldu. Sayenizde karishik sorularima cevab bula bildim :)

    YanıtlaSil