HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

4 Mart 2012 Pazar

PROJE GELİŞTİRME VE YAPIMCILARLA BULUŞMA ATÖLYESİ

Sevgili Dostlar,
bugün beni twitter 'da takip edenler, Sender ve Yapımlab işbirliği ile organize edilen atölyede sunumlar ile ilgili twitlerimi görmüşlerdir.
Bugün yaklaşık 20 değerli projenin sunumlarını ben ve meslekdaşlarım dinledik.
Bu arada hepsinin çok emek verilmiş işler olduğu dikkatimi çekti. Bence, sunum yapan arkadaşların yurtdışında 'pitching' denilen ve hayati önemi olan 'sunum teknikleri' konusunda kendilerini geliştirmeleri gerekiyor. 
Bu aslında Yapımlab atölyelerinde çok işlenen bir konu... Bu konuda oldukça fazla bilgi paylaşıyoruz... Ama ben bugünün akabinde sadece bu konuyu irdeleyen bir atölye çalışmasını Nisan ayı öncesinde yapma kararı aldım. Zira, proje sahipleri için çok yararlı olacak.
Bu arada öğrencilerimden Gökhan Tunç ve Murat Tekelioğlu'nu orada gördüğümde ailemden birilerini görmüş kadar mutlu oldum. Gökhan'ın projesini ne kadar uzun zamandır geliştirdiğini biliyorum. Bu anlamda bverdiğim tüm sorulara çok güzel cevaplar verdi. Bu bağlamda, bu işi ne kadar sevdiğini ve önemsediğini görmek beni mutlu etti. Murat ile ise çalışmaya devam edeceğiz.
Bu arada tanıdık simalardan Cansel Elçin ve Nedim Saban'ın hem projeleri, hem sunumları çok samimiydi. Agit'in kızları projesi oldukça ilgimi çekti... Elbette ben daha çok sinema filmlerine odaklandım. Ama oldukça iyi dizi projeleri vardı. Örneğin Leyla projesi çok ama çok önemli bir çalışmaydı.
Tüm katılımcıları, böyle bir çalışmaya katıldıkları için kutluyorum. Hepsinin projelerinin bugün birkaç adım daha öne çıktığına inanıyorum.

1 yorum:

  1. çok keyifli bir dört hafta geçirdik. sadece öğrenmek değil, birlikte üretmenin, düşünmenin de keyfini yaşadık. ayrıca dört hafta ideal bir süre çünkü herkes egosunu tutabiliyor...)))herkes yeteneği, dünya görüşü ve film estetiğini öne çıkartarak üretti, egolar konuşmadı, kalemler konuştu. kılıçlar çekilmedi, dinlemeyi, duymayı, görmeyi öğrendik yeniden. çok teşekkürler sendere ve size

    YanıtlaSil