HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

14 Nisan 2012 Cumartesi

FESTİVAL'DEN BAZI NOTLAR VE FOTOGRAFLAR...

Merhaba Sevgili Dostlar,
Bu yıl yine harika bir festival dönemi geçirdik... Pek çok yeni film, yeni deneyim, yeni dost, eski dostlarla buluşma... Oldukça güzel geçtiğini düşünüyorum. Emeği geçen tüm festival ekibinin emeklerine sağlık:) Yani başta direktör Azize Tan olmak üzere, Kerem Ayan, Nuray Muştu, Yusuf Pinhas, Gülin Üstün ve  tüm ekibin özenli çalışması çok başarılıydı.


Güneye Bakan duvar Ekibi ve İsabelle  Fauvel
Aksak ritm ekibi ve Isabelle Fauvel
Bu arada, ben bu yıl en çok 'köprüde buluşmalar' çalışmalarını gözlemledim. Özellikle projelerin İsabelle Fauvel ile yaptıkları 'pitching' eğitiminin çok yararlı olduğunu düşünüyorum.


NBC masterclass-
Nuri Bilge Ceylan Masterclass çalışması oldukça verimli geçti... İKSV Salon tıklım tıklım doluydu ve dışarıda da bir o kadar kişi bekliyordu. Esin Küçüktepepınar'ın moderatörlüğünde çok sıcak bir atmosferde, katılımcılar sorularını sordular.




Bugüne kadar Salon'da gördüğüm en kalabalık   etkinliklerden biriydi. Özellikle yabancı katılımcı sayısının çok yüksek olduğunu gözlemledim.
IKSAV SALON çok kalabalıktı
  
  
YAPIMLAB'dan pekçok katılımcıyı bu çalışmada görmek beni çok mutlu etti...












Aynı günün akşamı 'Köprüde Buluşmalar' sonuçları açıklandı...


Senem Tüzen’in Ana Yurdu projesine, TC Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından 10.000 dolarlık destek ödülünün yanı sıra Melodika tarafından verilen Post Prodüksiyon destek ödülü sunuldu.
Ahu Öztürk’ün Toz Bezi adlı projesi, Fransız film endüstrisinin bel kemiğini oluşturan Fransa Ulusal Film Merkezi (CNC) tarafından verilen 10.000 Avro değerinde destek ödülünü kazandı.
Tolga Karaçelik’in Yalnız Çocuk projesi bu sene ikinci defa verilen 2.500 Avro değerinde Binger Lab Senaryo Danışmanlığı Ödülü’ne layık görüldü.
Uluslararası film endüstrisinde saygın bir yeri olan ve özellikle senaryo doktorluğu ve proje danışmanlığı konusunda uzmanlaşmış Hollanda merkezli film kurumu Binger Lab tarafından 2011 yılından itibaren verilmeye başlanan Binger Lab senaryo danışmanı ile skype üzerinden birebir çalışmayı kapsıyor.
Mizgin Müjde Arslan’ın Büst adlı projesi ise mansiyon ödülüne layık görüldü.




Bu yıl festivalde, çok fazla sosyal olamadım. Zira, filmlerin pek çoğunu önceden izlemiştim... Yıllar içerisinde, edindiğim festival deneyimlerini de işin içine katarak YAPIMLAB'ın eğitim programları için neler yaparım diye düşündüm. Festivalin en sevdiğim etkinliklerinden biri olan tekne gezisi, festivalde katıldığım en sosyal etkinlik oldu. Buradan birkaç fotografı paylaşmak isterim:
tekne oldukça kalabalıktı
iki jüri başkanı sohbette...


Zeyno Film ekibi...


















Murathan Mungan-Selim Atakan


İsrail Film Fonu Başkanı Katriel Schory











Fransa'da 'Bir Zamanlar Anadolu'da' filminin dağıtımcısı Memento Film'in sahibi Alexandre Mallet-Guy'da festivalde ulusal yarışmada jüri üyesi olarak bulunuyor. Tekne gezisi sonrası evde sohbet etme imkanı bulduk... Alexandre aynı zamanda Asghar Farhadi 'Seperation' filmin Fransa dağıtımcısı... Kendisi bizimle Oscar Törenindeki anılarını paylaştı... Hatta Asghar Farhadi'nin yeni filminin ortak yapımcısı olduğunun da haberini verdi... İstanbul'u seyrederek sohbet ettik...




Zeynep-Alex-Selim-Sezgi(fotografı özlem çekti)
Akşamüzeri İstanbul'u seyrederken sinema sohbeti






Ve bugün akşam ödül ve kapanış töreni var... Sonuçları heyecanla bekliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder