HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

18 Nisan 2012 Çarşamba

BİRKAÇ HABER... CANNES... KISA FİLM... VS...

Merhaba Sevgili Dostlar,

Seyfi Teoman
Seyfi Teoman ile ilgili kaza haberi dün hepimizi sarstı. Ama sosyal medyadan da takip edeceğiniz üzere, Seyfi'nin sağlık durumu ciddiyetini korumakla beraber olumlu yönde gelişiyor. Birazdan hastane ziyaretine gidip daha fazla bilgi alacağım...

Cannes Film Festivali Kısa Film Yarışma Bölümü'nde Türkiyeden Bir Film : SESSİZ
Akşam çok güzel bir haber aldım. Yaklaşık, 6 yıl sonra Türkiye'den Rezan Yeşilbaş'ın yönettiği 'Sessiz' isimli kısa film Cannes Film Festivali'nde 'kısa film yarışması'na seçildi. Bu gerçekten çok güzel bir haber.

Ayrıca, geçtiğimiz haftalarda Akbank Kısa Film Yarışması'nda jüri üyelerinden biriydim. 'Sessiz'i birincilik ödülüne layık görmüştük ve ödülü bizzat ben takdim etmiştim.

Filmin özgünlüğü, sade ve yalın anlatımı ilgimi çekmişti. Belçim Bilgin ve Cem Bender'in oyunculuk performansları da filmi çok fazlasıyla zenginleştirmişti.

Rezan Yeşilbaş ve ekibine başarılar diliyorum... 


Cannes Short Film Corner Konusu: 

Birkaç gündür Twitter'da 140 karakterle bahsettiğim gibi 'filmin Cannes'da olması' konusunun aslında bu anlama geldiğini, Cannes'daki Short Film Corner'a gitmenin bu anlama gelmediğinin altını çizmeye çalıştım.

Bu asla 'Cannes Short Film Corner' için negatif bir yaklaşım olarak değerlendirilmesin. Sadece bu etkinlik bir tanıtım platformudur ve Cannes Film Festivali bünyesinde yer alan Marketin içinde yer alır. Ancak altını çizerek belirtmeliyim ki, bu platforma katılan arkadaşların filminin Cannes seçkisinde yer aldığını ima eden beyanatlar ve basın bültenleri oluşturmaları, profesyonel bir tutum değildir.Kamuoyunu yanıltıcı bir tutumdur. Aynı uzun metraj filmlerini markette gösterenlerin,filmlerinin Cannes'da olduğunu ima eden beyanatları gibi... 


Bu etkinlikte yer alan arkadaşlarımızda, profesyonel çalışmaları ile kendi iletişim ağlarını büyütürler.Orada uluslararası kısa film dağıtımcıları ve televizyonlarla tanışma fırsatı bulurlar. Ve bir sonraki projeleri için kendilerini geliştirirler...

Sevgili koordinatörüm Özlem Erol, bu konuda minik bir araştırma yaptı. Short Film Corner ile ilgili özetle şu bilgiler var:


Short Film Corner’ın amacı, kısa filmler ile, onların üretimi, yayını ve tanıtım faaliyetlerinde bulunan sinema profesyonelleri arasındaki iletişimi sağlamaktır. 2004 yılından beridir, Short Film Corner prodüktörlerin ve yönetmenlerin, filmlerini sunmalarını ve gelecek kariyerleri için önemli adımlar atmalarını sağlayan bir tanışma merkezidir.
Short Film Corner’a kayıt olmak için film başına vergileri dahil 95 Euro ödenmesi gerekmektedir. Online kayıt formu doldurulduktan sonra, kayıt yaptıran kişinin o yılın kural ve koşullarını okuyup kabul etmesi ve ödemeyi kesintisiz olarak kredi kartı ile yapması beklenir. Katılımcı, formda belirttiği bilgilerin doğruluğunu garanti etmekle yükümlüdür. Organizasyon, filmi izleyip kriterleri karşılamadığını düşündüğü takdirde başvuruyu, neden belirtmeksizin geri çevirme hakına sahiptir. Bu durumda ödenen para kredi kartına iade edilir. Toplamda kabul edilecek film sayısı sınırlıdır (3000 kısa film civarı) Başvurular, online kayıt sırasında göre incelemeye alınır ve kota dolduğu an başvurular kapatılır


Buradan da anlayacağınız üzere, ücretli ve iletişim ağını güçlendirmeye yönelik, destekleyici bir etkinlik...Kendilerini 'tanışma merkezi' olarak tanımlıyorlar. Ve bir ödenek karşılığı kayıt olarak giriyorsunuz. Organizasyon, filmleri izliyor ve kriterlere uygun olup olmadığına bakıyor. Bu kriterler ise şöyle:


-       Filmin 1 Ocak 2011 tarihinden sonra yapılmamış olması,
-       Maksimum 35 dakika uzunluğunda olması,
-       Anlatım, sinematografi, ses ve kurgu bakımından bir kısa film özelliği sunması…
-       Başvurunun, filmin hak sahiplerinden en az biri tarafından yapılmış olması ve başvuruyu yapan kişinin etkinlik sırasında Cannes’da bulunacağını garanti etmesi,
-       Geçen seneki Short film Corner etkinliklerine kayıt yapılmamış olması,
-       Her yönetmen/yapımcının en fazla 1 adet filmle başvurması gerekmektedir.


Yani kriterler daha çok teknik koşulları içeriyor (ki bence çok çok önemli)... Bu konuda eksiksiz bir film gerçekleştirmek de, endüstriye adım atanlar için çok önemli bir konu... 

Dolayısıyla, 'Cannes Short Film Corner'da bu yıl filmi olanlar, nereye ne amaçla gittiklerini daha doğru ifadelendirebilirler...

Bu arada buraya filmi seçilen arkadaşlar, danışmak istedikleri bir şey olursa bana info@zeynofilm.com adresinden ulaşabilirler... Yardımcı olabileceğim bir konu varsa yardımcı olmaktan mutluluk duyarım.

Ama, 'filmim Cannes' da demek yerine, 'Filmimin gelişimi ve ileriki işlerim için Cannes Short Film Corner'a gidiyorum' demelerini  naçizane tavsiye ederim.

Zira, sinema zorlu bir yol... Adım adım ilerlerken, bu adımlarının da farkında olmaları, uzun vadede onlara çok büyük yarar sağlayacaktır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder