HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

2 Nisan 2012 Pazartesi

Twitter + sahte @bilgeceylan hesabı ve devamı...

Merhaba Sevgili Dostlar,
İlginç bir durumu sizlerle buradan paylaşmak istiyorum...


Sosyal Medya'nın soru işaretleri bırakan bölümü bu belkide... Onun için aşağıda yazdıklarımı okumanızı rica ediyorum...


Ben, Twitter hesabımı açtığımda Temmuz 2009'du... Ortalık şimdiki kadar hareketli değildi... Henüz bazı şeyleri anlamaya çalışırken birden @bilgeceylan hesabını gördüm. Tabii hemen NBC'ye kendisi olup olmadığını sordum.Kendisinin bilgisi ve haberi olmadığını söyledi... 


Ardından, bu hesabın takipçileri artmaya başladı. Her ne kadar bunu duyurmak için çalışsam, basın bültenleri hazırlasam da bu sahte kimlik 'nuri bilge ceylan'ın adını kullanarak, pek çok takipçi çekti... Böyle geçen 2 yılın ardından, geçtiğimiz yıl Cannes'da profesyonelce yaptığımız sosyal medya çalışması sırasında benim, filmin ve film ekibinin twitter hesaplarından gezinti yaparak, kendi hesabından Cannes haberleri yayınladı...


İşte bu noktada, twitter ile bağlantıya geçtik ve isminin yanına (parody) ibaresi eklendi... 'Parody' taklit anlamına geliyor. O günlerde, bu hesabın sahibi benimle bağlantıya geçti ve kimliğini açıklamadı... Sadece kendisini twitter'a şikayet ettiğimiz için oldukça kızgındı...


Ardından yaklaşık 1 yıl daha geçti... 2 gün önce bir e-posta aldık...
E-postada yine isim yoktu. Bu hesabın sahibinin arkadaşıymış, bu hesap 'organik' takipçiler içeriyormuş ve biz istersek belli bir ücret karşılığında bu hesabı devredebilirmiş. Ben de kendisine kimliğini ve istediği şartları sordum. Kimliğini açıklayamayacağını, hesabı devretmek için ise istediği meblağı yazdı. Kendisine 1 TL'ye bile devretmek istese,taklit bir hesabı satın almayacağımızı yazdım... Sinema dünyasında, dünyanın her yerinde ilgiyle izlenen bir yönetmenin para vererek takipçi satın alması, oldukça ironik olurdu değil mi? 


Düşünebiliyor musunuz, birileri bir başkasının üzerinden hesap açıp 197.000 kişiyi kandırıyor, ardından da bu kandırdığı 197.000 kişiyi kullanarak para istiyor. Üstelik kimliğini açıklamıyor. 


Bu durum, biraz trajikomik bir hale dönüştüğü için, buradan paylaşmak istedim. 
Bu yazıyı okuyanlar bu kişiyi @bilgeceylan hesabını 'unfollow' edin ve gerçek Nuri Bilge Ceylan'ı takip etmek istiyorsanız @_nbc_ hesabını takip edin...


Bilginize sunulur...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder