HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

4 Mayıs 2011 Çarşamba

HARİKA UYGUR İLE OYUNCU SEÇİMİ SIRLARI YENİ TARİHLER!!!!

'Harika Uygur ile Oyuncu Seçimi Sırları' yeni atölye tarihleri belli oldu...
17-18-19-23-24 mayıs 2011
Katılmak isteyenler, katılım şartları ile ilgili 0 212 252 4556'dan Ayşegül Yeşim ile bağlantıya geçerek bilgi alabilirler...
Uluslararası standartlarda projeler için 'oyuncu seçimi'ile ilgili tüm bilinmesi gerekenler...

Devamını bu atöyeye katılanlar anlatıyor:

ÖZLEM ÜNALDI'nın GÖRÜŞLERİ


Bir oyuncu olarak uzun, dallı budaklı, güzel bir yolun başlarındayım. Kendi yolumu bulabilmem için ihtiyacım olan cevapları verdiğiniz için teşekkür ederim Harika Hanım, çok teşekkür ederim.
Çok sevdiğim, kalbimle ve aklımla sahip çıkmaya çok özendiğim mesleğime bakış açımı daha profesyonel bir noktaya getirmemi sağlayacak kilit cümleler söylediniz. Bu çalışmaya katılmak kendim için ve işim için yaptığım en doğru şeylerden biri oldu.
Hayattaki her halimi güzelleştirmeye çabaladığım şu dönemde bana mesleğimle ilgili açarlar verirken, bir oyuncunun nasıl yaşaması gerektiğiyle ilgili de fikir verdiniz.
Sinemayla uyuyup, "sinema" diye uyandığım bir dönemdeyim. Bu çalışma motivasyonumu ve anlarımı kuvvetlendirdi. Hedeflediğim yerlere varabilmem için yanıma neler almam gerektiğini öyle samimi ve evrensel bir şekilde formülize ettiniz ki cesaretim arttı:) Kendime çok inandım,çok:)
Biz hislerimizle beslediğimiz bir mesleğin küçük çocuklarıyız; kendimizi doğru işlerle ifade edebilmemiz için doğru adımlar atmamız hayati önem taşıyor; bu yüzden rehberliğinize gerçekten ihtiyacım vardı.
Konuştuklarımızı düşünüyorum; şimdi yapılacak daha çok işim var. Her birini yaparken hedeflerime daha çok yaklaşacağım.Çok heyecanlıyım :)
Zarafetle başladı ve güzel-berrak bir nefesle bitti...
Ben bu atöyle çalışmasının zincirleme bir etkileşimle sektördeki audition kalitesini arttıracağını düşünüyorum.
YapımLab ve Zeynep Hanım'a da bu workshop için teşekkür etmek isterim...

Çok içten sevgiler...

-------------------------------------------------------------------------------------

MERAL ÇELİK'İN GÖRÜŞLERİ:


Öncelikle şunu belirtmek isterim ,büyük bir sevinç ve heyecanla başladığım wokshop'tan harika duygularla ve hiç bitmesini istemeyerek
ayrıldım.Keşke Harika hn. bu eğitimi birkaç yıl önce verseydi ve biz çok daha fazla yol katetseydik diye düşündüm. Oyunculuğu meslek olarak benimseyen ve özellikle yolun başında olan arkadaşlarım için 'altın 'değerinde bilgiler içerdiğini bildirmek isterim.Bu eğitimi alan ve özümseyen her oyuncu arkadaşımın da 'Bu rol senin ' kelimesini duyacağından eminim .Oyuncu olmak sınırını zorlayan tüm meslektaşlarıma mutlaka tavsiye ediyorum...

Sevgi ve saygılarımla

İyi Çalışmalar...

-------------------------------------------------------------------------------------

SEVİNÇ ÜÇOK'UN GÖRÜŞLERİ:


Yürütmüş olduğunuz oyuncu seçimi atölyesinde oyuncu olarak yolculuğum için benimseyebileceğim çerçeveyi edindim. Kendi birikimimden somut ve pratik anlamda daha iyi nasıl faydalanabileceğim hakkında aydınlatıcı bir süreç oldu. Nefes çalışarak gerçek duyguya ulaşmak ve kalbimizi açmaya daha çok izin vermek kesinlikle işe yarıyor. İnsan unutuyor o yüzden oyunculuk hayatım boyunca bu farkındalığı korumak istiyorum, bu sektördeki bilinçli kişilerin ( cast direktörleri, oyuncular gibi) düzenledikleri workshoplar bildiklerimizi tazelemeye ve daha iyi öğrenmeye yarıyor. Sizinle çalışmamızda da bunu hissettim ; özellikle ‘dış ses’ farkındalığı ve duygu sürekliliğindeki eksiklerimi hatırlayıp üzerinde çalıştım. Seçtiğiniz metinleri de severek ele aldım. Keşke elimde böyle kolaylıkla sevebileceğim elli tane daha parça olsa.. Bence rollerin ulaşılabilir oldukları hissini ve mantığını vermeniz oyuncunun da kendini daha güvende hissetmesini ve motivasyonunun yükselmesini sağlıyor. Çok iyi bir gözünüz var bence yönetmenlik de yapmalısınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder