HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

13 Mayıs 2011 Cuma

CANNES'DAN HABERLER...13.MAYIS 2011

Merhaba Sevgili Dostlar,

Cannes Film Festivali Tüm yoğunluğu ile devam ediyor. Bu gün hava kapalı olduğu için, sabah saatlerinde plajlardaki yoğunluk yok. Saat 8.30 da başlayan filmler bitmek üzere ve standlarda sabah kahveleri eşliğinde toplantılar başlamış durumda...

Bu gün, 'Bir Zamanlar Anaolu'da' filmi ile ilgili yabancı ülkelerin dağıtımcıları ile toplantılara başlıyorum. İklimler filmi ile geldiğimizde de filmin uluslararası satışlarını ben yapmıştım. O günlerden bu güne, toplam 5 yıl içerisinde edindiğim tüm tecrübelerle, şimdi filmin bu sürecine gelmiş olmak beni çok heyecanlandırıyor.

Sabah, erken standa doğru yol alırken, oyuncumuz Muhammet Uzuner ile karşılaştım. Arkadaşı Arzu Gamze Kılınç ile sabah yürüyüşü yapıyorlardı. Birden Keskin'den Cannes'a olan süreci düşündüm... Ne kadar uzun bir süreç olduğunu, Keskin'de -20 derecede çalıştığımız zamanlardan, bu güne gelene kadar, bir film yapımcısı olarak süreci çok farklı duygular içerisinde tamamladım. Öncelikle, bu film bu güne kadar yaptığım en yüksek bütçeli filmdi, en kalabalık oyuncu kadrosu ve ekiple çalıştım. Yaklaşık 2 yıllık bu süreçte, hayatımda çok önemli kazanımlarım oldu. Öncelikle YAPIMLAB projesini hayata geçirebildim. Çok ama çok sevdiğim öğrencilerim oldu, olmaya devam ediyor...Ve tabi Avrupa Film Akademisi EURIMAGES ödülü'nün bana verilmesi oldu. Bu arada, hep söylediğim gibi her film, yeni bir yolculuktur. Bir Zamanlar Anadolu'da filminin yolculuğunda biriktirdiğim bilgiler ve deneyimler benim mesleki yaşamımda çok değerliler..

Bu arada, pek çok genç sinemacı burada 'SHORT FİLM CORNER'da filmlerini gösteriyor... Bu konu ile ilgili daha ayrıntılı bilgiler yazacağım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder