HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

13 Mayıs 2011 Cuma

DÜNDEN KALAN BİRKAÇ ŞEY...

Herkese Cannes'dan günaydın,
Bu gün erkenden uyanıp, işleri toparladım. Zira tüm gün aralıksız toplantılarım var. Gün içinde Zeyno Film Facebook sayfasında Cannes ile ilgili haberler ve fotograflar görebilirsiniz ama bu gün, toplantılarım dışında birkaç önemli etkinlik var.

Bence en önemlilerinden biri Yılmaz Güney'in 'Hudutların Kanunu' isimli filminin yenilenen kopyası ile yapılacak olan gösterim...Bu gün saat 14.00 de öncesinde bir kokteyl yapılarak gösterilecek.

Cannes en kalabalık haftasonuna birazdan başlayacak. Eşim Selim Atakan, Karayip Korsanları'nın sabah 8.30 gösterimine gitti. Çünkü, filmin Türkiye'de gösterilecek versiyonunun, müzik adaptasyonlarını yapmıştı. Şimdi, burada orjinalinin ilk gösterimlerinden birine tanıklık etmek istiyor.

Dün akşamüzeri filmimizin, sadece filmi satın almak isteyen alıcılar için düzenlenen market gösterimi vardı. Açıkçası bu konu festival tarafından büyük bir titizlikle ele alınıyor. Yani, burası sinema profesyonellerinin katılabildiği bir festival olmasına rağmen, sadece yaka kartında 'buyer' yazanlar gösterime alınıyor. Bunun nedeni ise, filmin ilk gösteriminden önce hiçbir bilginin dışarıda konuşulmamaması... Dolayısıyla 17.30 da başlayacak market gösterimi için, ben ve asistanım Özlem polis gibi, herkesi kontrol edip salona aldık. Biz kontrol ettikten sonra bir de festival görevlisi kontrol etti. Kerem Ayan ve görüntü yönetmenimiz Gökhan Tiryaki de benimleydi. İzleyiciler salona alındı, salon tam doluydu ve hatta yer bulamayıp diğer gösterime yer ayırtanlar oldu. Gökhan ile bu üçüncü Cannes seferimiz olduğunu hatırladık.Salonun ışıkları söndü ve film başladı. İşim gereği filmi birkaç kez izlemiştim...Ama...Yine çok heyecanlandım...
Şimdi sizlere Kerem Ayan'dan bahsetmek istiyorum.
Sevgili dostum Kerem Ayan, bana her zaman Cannes'da en çok yardım eden kişi olmuştur. Kendisi uzun yıllar Paris'te yaşayıp Cannes Film Festivali'nde çalıştığından, burada herkes tarafından tanınır ve çok sevilir...
Basın toplantılarımızda fransızca çevirilerimizi o yapar. Buradaki idari işlerde bize hep yardım eder. Ve en önemli özelliği çok ama çok mütevazıdır.
Çünkü kendisi aynı zamanda tiyatro yönetmenidir ve IKSV film festivali direktör yardımcısıdır.

Şimdi, yazımı bitirip, güne karışmam gerekiyor... Gün içinde gelişmeleri mutlaka paylaşmaya çalışacağım. Ama Facebook'ta Zeyno Film sayfasında fotografları daha sıklıkla görebilirsiniz...
Herkese güzel bir gün diliyorum.

1 yorum:

  1. Çok güzel haberler geliyor, bugün gerçek anlamda baharı hissettiğimiz İstanbul'dan, sanki yanınızda gibi bilgi alabilmek çok keyifli. Oldukça heyecanlı zamanlar yaşıyorsunuz, her anın tatlı, keyifli ve başarılı olması dileklerimle. sevgiler.

    YanıtlaSil