HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

11 Eylül 2010 Cumartesi

PROJESİNİ GELİŞTİRMEK İSTEYENLER İÇİN BAZI NOTLAR:

Daha önce Ekim ayı programlarını buradan duyurmuştum. Başvurular devam ediyor, ancak geçtiğimiz yaz yapmış olduğumuz atölyelerde farkettim ki, katılacak proje sahibinin proje üzerindeki hakimiyeti, atölyede projesinin alacağı verimi arttırıyor.

Örneğin Ağustos ayında yaptığımız Proje Geliştirme Atölyesi'nde, bir proje yol alabilmek için her şarta sahipti. Yönetmen (yönetmenin ilk uzun metraj projesi olacak) kendi yazdığı projesini senaryo bağlamında çok güzel bir çalışmayı atölyeye başvurusunda sunduğunda çok sevindim. Çünkü, proje tam da benim üzerinde çalışacağım kıvamdaydı... Çünkü, bütçesi, finans planının, senaryo çerçevesinde yeniden düzenlenmesi, yönetmen görüşünün, projenin sunumunun yeniden tasarlanması gerekiyordu. Aslında katılımcımızın, proje üzerindeki konsantrasyonu ve hakimiyeti dikkatimi çeken en önemli konuydu. Yaptığımız 2,5 günlük çalışmada, projeyi diğer katılımcıların projeleriyle ameliyat masasına yatırdık. Ve ben projeye o kadar inandım ki, projenin yürütülmesi için her türlü desteği vermeye karar verdim. Umuyorum ki, önümüzdeki yıl bu filmi seyrederiz...Elbette, atölyeye katılan her proje 'biricik' ti... Çünkü yoğun bir katılım vardı ama ben 4 projeyi seçtim. Maksimum 6 proje kabul edebilirdim ama doğru bir karar verdiğimi çalışmaların sonunda anladım.

Bütün projeler, bu kadar hazır olmayabilir, daha henüz fikir aşamasında olabilir, ya da epeyce ilerlemiş ve yol alamamış olabilir... Projenin hangi seviyede olduğu, bu noktda bir sorun yaratmaz çünkü her proje, yaptığı her çalışma ile sorunlarını bularak, yoluna sağlıklı bir şekilde devam edebilir. Yani bulunduğu noktadan bir adım ileri giderek ve 'projesini geliştirme' ye başlayabilir. Bu süreç atölye çalışması ile başlar, ama 'yapımlab' da, sorunlara uygun çözüm önerileri ile ilerleyebilir.

Bazen, çok iyi olabilecek bir proje, yanlış kararlar ve hareket planı ile amacına ulaşamayabilir. Oysa, bir projenin geliştirilmesi sürece yayılan bir çalışmadır. Bu süreci doğru kullananlar, daha başarılı bir çalışma yapabilirler.

2-3 Ekim tarihleri arasında 2 tam gün 'PROJE GELİŞTİRME ATÖLYESİ' var. Şu anda müracaatlar devam ediyor. Üstelik, 'proje geliştirme'nin öneminin anlaşılması için bu atölye'nin ücretinde indirim yaptık. Ekim ayındaki tüm çalışmalara katılanlar, daha önceki atölyelere katılmış olan yapımlab katılımcıları da bu indirimden faydalanacaklar.

Ve de, çok özel bir bilgi daha: Her atölyeye 1 burslu alınacak. Buradaki tek kriter, proje sahibinin projesinin üzerine iyi düşünmüş ve bunu yazılı bir şekilde, düzgün bir Türkçe ile ifade etmiş olmasıdır.

'Proje Geliştirme' bir projenin mimari planının çıkarılmasıdır. Doğru plan üzerine, gerekleri tamamen yerine getirilerek inşa edilen binalar sağlam olur. Bu bağlamda yine 'yapımcı'nın önemi ortaya çıkar. Projenizi geliştirirken, yapımcıdan ne isteyeceğinizi bilmeniz gerekir. Proje sahibi olarak, bir yapımcı gibi düşünebilmek, uzun vadede 'yapımcı' ile çalıştığınızda çok sinerjik bir işbirliği yaratacaktır.

Proje Geliştirme Atölyesi için son katılım tarihi: 18.Eylül.2010 Cumartesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder