HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

26 Aralık 2010 Pazar

YAPIMLAB'DAN YILSONU HABERLERİ VE ÜRETİMLER....

Merhaba Sevgili Yapımlab Takipçileri,

Yıl biterken, farkettim ki Yapımlab 2010 yılındaki en önemli 'üretim' lerden biri oldu. Hızlı bir şekilde her gün yeni kişileri, yapısına katarak ilerliyor.

Temmuz ayından bu yana kısa ve uzun dönem 'yapımcılık eğitim'lerine 60 civarında katılımcı oldu. Bunlardan 6 kişi, burslu olarak eğitim aldı.

Bunun yanısıra, Kasım ayında başlayan Yekta Kopan Atölyesi 13 kişiyle çalışmalarına keyifle devam ediyor...

Bir farkettim ki, aslında katılımcıların pek çoğu ile dostluğumuz o kadar gelişmiş durumda ki, projelerini ya da hayatlarındaki kariyer hedefleri ile ilgili her konuda haberleşiyoruz ve yolAtölye dönemi tamamlandığında da, ilişkileri sonlandırmıyoruz aksine iletişime biribirini tanıyan kişiler olarak devam ediyoruz.

Ama, esas amaç, sektöre bilgili ve donanımlı kimseleri entegre etmek...

Örneğin, Kutluğ Ataman'ın Sergisinin belgesel çekimlerinde Yapımlab'ın 2 öğrencisi çalıştı. Yine'Aya Seyahat' DVD'si Ocak ayının ilk günlerinde piyasaya çıkmış olacak. Bu proje bir yıldır geliştirilen bir projeydi ve bunun son 4 aydır, piyasaya hazırlanışı tamamen Yapımlab katılımcılarından oluşan bir ekiple gerçekleşti. Bir taraftan eğitim alırken diğer taraftan, sektörde profesyonel adımlar atmaya başlıyorlar. Böylece kendi referanslarını da oluşturmuş oluyorlar.

Başka bir öğrencim, şu anda, öğrenim gördüğü yurt dışında 'kısa film'ini çekmeye hazırlanıyor. Yapımlab'a ilk geldiği günlerden bu güne 'film yapmak' konusunda ne kadar geliştiğini gözlemliyorum...Ve projesinin daha doğuştan çok güçlü doğduğunu görüyorum.

Bütün bunlar, beni çok mutlu ediyor...

Hele bir de 'Yekta Kopan Atölyesi'nin çarşamba günleri getirdiği sinerji inanılmaz bir mutluluk...O gruptan çıkacak üretimleri de heyecanla bekiyorum.

Şimdi, 'ocak' ayından itibaren uzun dönem gruplar başlıyor. Onlar tamamen profesyonelliği hedefleyen bir grup. Kendilerini heyecanla bekliyorum ve ilk ders için sabırsızlanıyorum.

Ve bir de, Şubat'ta başlayacak 'Nilgün Öneş Atölyesi'katılımcıları kimler olacak merak ediyorum. Çünkü Yapımlab'da ilk kez senaryo üzerin bir atölye çalışması düzenlenecek ve esasen pekçok kimsenin de üretime başladığı yer olacak...

İşte böyle sevgili dostlar,
bilgi ile dolu, üreterek ve paylaşarak kocaman bir yıl geçti... Yapımlab, 2011'de de yeni ve farklı atölyeler yapmayı hedefliyor...Tabii bunun yanısıra üretimleri çoğaltmayı ve bu üretimlerin sesini her yere duyurmayı amaçlıyor.

Herkese iyi pazarlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder