Merhaba Sevgili Dostlar,
Bir süredir, hem derslerimde hem de çevremde bazı kavramların anlamlarının tam anlaşılamadan kullanıldığını fark ediyorum. Derslerime katılanlarla, çalışmalarımızda buna dikkat çekiyorum ama bugün bunlardan bazılarını burada paylaşmak istiyorum.
Ticari Film-Gişe Filmi :
Her film ticaridir. Yapımcılığın en önemli özelliklerinden birisi 'doğru ve gerçekçi' hedefler koyabilmektir'. Bir filmin ticari beklentisi sadece 'gişe' kavramı ile ölçülmez.
Festival filmi:
Festival filmi diye bir kavram yoktur. Çünkü festival bir 'hedef' olarak konulamaz. Ancak bir 'amaç' olarak düşünülebilir. Çünkü 'hedef' somut verileri içeren ölçme-değerlendirme yapılması gereken bir durumdur. Bu amaç ile film yapıyorsanız, 'filmin ekonomisi'ni gözden geçirerek, yapacağınız yatırım ile amacınızın uyumuna bakmalısınız. Ama 'hedefleri' net olan bir filmin öncelikli 'amaç' ları arasında bir festivale katılmak olabilir.
Bütçemiz yoktu, yapamadık!!!!:
Bir filmin bütçesi ve maliyeti masa başında hesaplanması gereken bir durumdur. Maliyeti yükselten faktörler ile gelirinizin arasındaki dengenin doğru kurulması gerekir.Bunun için senaryo yazım aşamasında, yapımcı ile çalışmak ve maliyet arttırıcı faktörleri bulmak ve projenin bu parayı bulup bulamayacağının araştırılması gerekir.
Projem var, okur musunuz?
Öncelikle 'proje'nin sadece 'senaryo' olarak bir algı karmaşası olduğu konusu ile başlamak isterim. Senaryo, başlı başına bir film için yazılmış konulu bir metin ve eserdir. Bunun bir proje olabilmesi için, başka bileşenlere ihtiyaç vardır. Bir 'senaryo', yönetmen ya da yapımcı ile bir 'proje' haline gelir. Senaryo tek başına proje olarak algılanmamalıdır. Ama, bir senaryodan 'proje' oluşturulabilir. Bir projenin değerlendirilmesi, tek okuma ile karar verilecek bir durum değildir.
Para yatıracak yapımcı arıyorum!:
Para yatıracak kişi öncelikle 'yatırımcı' dır. Bu aynı zamanda 'yapımcı' da olabilir. Yapımcıdan sadece 'para' beklemek yanlış bir beklentidir. Yapımcı, projenin iskeletini oluşturan, temellerinin sağlam olmasını sağlayan, fizibilite yapabilen, iletişim kanalları güçlü ve stratejik düşünebilen iş ortağınızdır. Para yatıran kişi, bir an önce yatırımını geri almak ister, 'yapımcı' bu yatırımın garantörüdür. Bir yatırımcı, 'yapımcı' ile ortak çalışmalıdır. 'Yapımcı' ise proje ile ilgili 'yatırımcı'yı söz konusu proje konusunda yatırım yapmaya ikna eden ve bunun fizibilitesini yapan kişi olmalıdır.
Sevgili Dostlar,
bugün birkaç kavramı irdelemek istedim. Bu anlamda atölyelerimize katılanlarla önümüzdeki günlerde bir 'kavram listesi' çalışması yapacağız. Bu noktada, yurt dışında oluşan kavramların Türkçe'ye çevirilerinden de kaynaklanan pek çok algılama sorunu çıkıyor. Bu konuda yazmaya ve paylaşmaya devam edeceğim...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder