HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

9 Aralık 2011 Cuma

YAPIMCILIK VE 100 SORU PROJESİ VE ZAFER DOĞAN'A SELAM...

Sevgili Dostlar,
dün buradan açıkladığım 100 soru çalışmasına nasıl karar verdiğimi biraz paylaşmak istiyorum.
Ben üniversitede sinema-tv okurken, 'yapımcılık' konusundaki ilk bilgilerimi, çok sevgili hocam rahmetli Zafer Doğan'dan almıştım... Aslında, pek çok konuda beni hem cesaretlendiren, hem de ışık tutan bir hoca olmuştur kendisi... O dönemde pek çok hocamız bizlerin, 'yönetmen' olması ve sektörel anlamda tutucu bir yaklaşımda olmasına rağmen, Zafer Hoca her zaman destekleyici ve cesaretlendirici olmuştu... İşte bu nedenle,ilk profesyonel işim bir reklam filmi setinde yönetmenin çayını hazırlamaktı... Yönetmen ise o günlerde sinema filmlerine ara vererek, reklam sektörüne geçen Sinan Çetin'di... Okulda bu büyük bir 'kınama' halinde karşılandı... Hem arkadaşlarım, hem hocalarım tarafından... Sadece Zafer Hocam dedi ki: 'bir yerden başlaman gerekir, çay meselesi en önemli konu... Yapımcılık, herşeyin doğru kıvamını bulmaktır ve yönetmenin çayını yapan kişi, sette en zor yanına gidilen kişinin hep yanında olur... Bu fırsatı kullan, filmin nasıl yapıldığını öğren...'
Bu konuşmamızın ardından da, şimdi git ve bir film yapımcısı ne yapar kendine 10 tane soru hazırla demişti... Benim 10 soru hazırlamam yaklaşık 5 yılı buldu...Neredeyse tüm ünversite yıllarım... Çünkü, Türkiye'de hiç kapağı açılmamış bir konu, sadece 'sermaye sahibi' gibi algılanan bir durum...Bu soruları o dönemde sadece reklam filmi setlerinde aradım...Çünkü o alanda çalışıyordum ve cevaplarım ona göreydi...
1998 Yılında, reklam sektöründe lider şirketlerden birinin ortağı olarak çalışırken, sinema sektörüne geçme vaktinin geldiğini hissetmiş ve Kutluğ Ataman'ın Lola ve Bilidikid filminin ortağı olmuştum... Berlin Film Festivali'nde Panorama bölümünün açılış filmi olan filmin, prömiyerine gittiğimde, film marketi ve Avrupa sinemasında yapımcılık konusu hayatımın gündemine otudu. Tıpkı,10 yıl önce öğrenciliğimde Zafer Hoca'nın bana verdiği ödevi, kendi kendime verdim. 'Sinemada yapımcılık' nedir? Ne biliyorum... Sanıyorum ilk etapta çok basit gibi görünen 40 civarı soru yazdım, Berlin'den dönüş uçağında...

Bugüne geldiğimizde, bana gelen soruların pek çoğu aynı ve sinema sektöründe bu konuya cevap bekleyen çok soru var...

Ben de düşündüm ki, Sevgili Zafer Hoca'mızın yaptığını ben kamuya açayım... Bu konuda ortak bir platform ve dil tutturalım... Bir iletişim platformu oluşturalım...

...Ve istedim ki, internet ortamında sağlıklı bir etkileşimle, konuşalım, tartışalım, iletişim kuralım... Cesaretlenelim..

Herkese sevgi ve dostlukla:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder