HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

19 Aralık 2011 Pazartesi

'HEDEF'E DOĞRU 1

Merhaba Sevgili Dostlar, Bu haftaya ‘hedef koyma’ konusunu ele alarak başlamak istiyorum. Bu konuyu bu sıralar çok sık ele alacağım... Malum, yeni yıl geliyor, dolayısıyla yeni yıla doğru hedeflerle girebilmenin yolunu bulmaya ne dersiniz. Çünkü zaman hızla akıp gidiyor ve bir yıldan diğerine geçerken, geriye baktığınızda, kendinizin ne kadar geliştiğini görebilmeniz gerekiyor. Ben, ilk öğrencilik yıllarımdan itibaren, 25 yıllık profesyonel hayatımda bu çalışmayı kendi kendime hep yaptım. Bazen ‘hedef’imin ilerisine gittiğimi, bazen geride kaldığımı bazen de tam koyduğum hedefleri tutturduğumu gördüm. Bu herşeyden önce kendimin kendimle olan rekabetini körükledi ve kendimin en acımasız eleştirmeni oldum. Dişarıda kimin ne yaptığı ile hiç ilgilenmedim. Dışarıda yapılan işleri gördüğümde de, yine kendimdeki eksiklere odaklandım. Bir başkasının yaptığı işi anlamaya çalıştım ve olumlu yanlarını taktir etmeyi bildim. Çünkü, ben kendi ‘hedeflerimi’ biliyorum. Yani yolumu biliyorum... Benim derslerime katılanlarla, ilk hafta bu kavramı epeyce irdeleriz. Zira, hedef koymak sadece ‘sinema sektörü’ için değil, yaşamda her alanda yapmamız gerektiğine inanıyorum ben. Aksi takdirde, nereden çıkıp nereye vardığımızı farkedebilmemiz, ya da işimizde nasıl ‘fark yarattığımızı’ anlayabilmemiz çok zorlaşabilir. Genellikle, ilk derslerde ‘hedefiniz nedir?’ diye sorduğumda, gözlemlediğim şeyleden biri, sinema alanında ‘kariyer’ yapmaktan öte, kişisel zafer fotograflarından oluşan ‘iyiniyet’ ifadeleri olduğunu görüyorum. Oysa, hedefler ve buna uygun amaçlar doğru seçilirse, sonunda mutlaka başarı da gelecektir. Bugünden itibaren hedef bulmak konusunda, bazı teknik bilgileri sizinle paylaşmak istiyorum. Bugünkü konumuz zaman yönetimi: Aşağıdaki 10 prensibi dikkate almanızı öneririm. 1-Kişisel zaman bilinci geliştirin. 2-Uzun vadeli hedef belirleyin (5 yıl sonra kendinizi nerede görmek istersiniz? Ama lütfen bunun cevabı ‘oscar almak’ olmasın...) 3-Orta vadeli planlar oluşturun (2 -3 yıl içinde somut elde etmek istedikleriniz nelerdir?) 4-Bir yıllık hedeflerinizi çok net koyun. 5-Gününüzü iyi planlayın(sizin için gereksiz ilişkileri, zaman kaybettiren şeyleri belirleyin) 6-Ofis çalışma vaktinizi iyi organize edin. 7-Tek başınıza bile olsanız kendinize özel toplantılar düzenleyin... Kendi kendinizi kontrol edebilme becerisi geliştirin. 8-Yapabileceğiniz ve yapamayacağınız şeylerin listesini oluşturun. Yapamayacağınıza inandığınız işlerde bilgiye ve kendinizi geliştirecek çalışmalara başvurun. 9-Ayağı yere basan, somut hedefler koyun. Adım adım gitmeninin tadını çıkarın. 10-Sağlığınıza dikkat edin. Hedefler üzerine gidebilmek için sağlıklı bir beden ve zihine ihtiyacınız var. Zamanınızı doğru planlamaya başladığınızda, hedeflerin konulma meselesi çok daha iyi anlaşılır. Çünkü hedef’in vazgeçilmesi zamandır. Bugünün konusu olan zaman konusunda tuzaklara da düşmemek ve kendimizi kandırmamamız gerekiyor. Bu nedenle, hedef belirlemenin ilk adımı olarak, bugün hayatımızda gereksiz vakit harcatan konuları tespit etmemiz gerekiyor. Bunları tespit ederek çalışmaya başlayabilirsiniz. Hedefe Doğru 1, konusunda bugün zamanımızı temizleme konusunu irdeledik. Bu hafta hedef konusunu işlemeye devam edeceğiz. Bu konudaki sorularınızı bana e-mail ile ulaştırırsanız, ben de sizlere daha yardımcı olacak bilgiler aktarmaya çalışırım...Hem de hoş bir etkileşim olur. Bu konudaki maillerinizi info@zeynofilm.com adresine, konu kısmına hedef yazarak gönderebilirsiniz. Hepinize iyi haftalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder