Merhaba Sevgili Yapımlab Takipçileri,
Öncelikle herkese iyi bayramlar:)
13 Kasım cumartesi günü, yeni bir grupla 14 hafta sürecek çalışmamıza başladık. Enerjisi yüksek bir grup ile çalışmanın mutluluğunu yaşıyorum. İlk haftadan epeyce yol aldık.
Bu hafta katıldığım bir televizyon programında bana 'yapımcılık' üzerine pek çok soru soruldu. Aslında bu ülkede 'neden yapımcılık?' ya da mesleğiniz sorulup, 'film yapımcısı' olduğunuzu söylediğinizde 'yapımcı ne iş yapar?' sorularına çok alışkınım. Bu mesleğin Türkiye'de tanınmasının ve önemininin anlaşılmasının uzun yıllar alacağını düşünüyorum.Bu noktada, 'Türkiye'deki Yapımcılık Geleneği'hakkında bildiklerimin yanısıra, daha detaylı bir araştırma yapmaya başladım. Çünkü bu belki de 'film yapmak'tan bile daha önemli..Genç kuşak, eğer 'yapımcı'nın anlamını kavrarsa çok daha verimli işler üreteceğine inanıyorum.
Çünkü 'yapımcı'kelimesi Türkiye'de uzun yıllar 'şirket sahibi' gibi algılandı. Oysa bir şirket vardır, bunun 'sinemaya yatırım yapan yatırımcı' ortakları vardır. Bu şirket ortakları yıllık gelir hedefleri koyarlar. Bu hedeflere uygun projeler ararlar ve bu noktada'Yapımcı' devreye girer...'Yapımcı'bu hedeflere uygun proje bulur, bunun yapım stratejisini ve fizibilitesini oluşturur. Sonrasında iş yönetmenin filmi çekmesi,kurgulaması ve artistik olarak tamamlamasıdır. Ardından yapımcı yine aktif olarak dağıtım ve pazarlama çalışmasına başlar....Genel sistem böyle çelışır.
Arthouse diye kategorilendirilen Author sinemada ise, yönetmen-yapımcı tam bir işbirliği içerisinde ilerlerler. Yönetmen sanatsal tüm kararları veren kişidir, yapımcı bu kararlar çerçevesinde hedeflerini ve buna uygun stratejisini oluşturur.
Bu noktada Yapımcı, eğer bir 'yatırımcı-sermaye sağlayıcı' yoksa işlerini yürütebilmek için 'patron' kimliğini de üstlenir.
Bu iki model, kendi içinde pekçok farklı modele dönüşebilir. Bunları atölye çalışmalarımızda oldukça detaylı ele alıyoruz.
Ama benim inandığım çok önemli birşey var: Her film başarılı olabilir...Bunun için şart olan şeylerden en önemlileri,alana hakim olmak, film çekebilmenin ve yapabilmenin detaylarını bilmek ve öğrenmek,proje ve yaratıcıları ile aynı amaç ve hedeflere sahip olmak ve bu veriler üzerinden hedefleri koyabilmektir.
Bir önceki cümlenin içerisinde geçen, 'bir film çekebilmenin ve yapabilmenin detaylarını bilmek' konusu en önemli konulardan biridir.Bu çok teknik bir konudur, bütçe, finans planı, ekip kurma, dağıtım-pazarlama gibi konu başlıklarını içerir.
Uzun metraj, kısa metraj, belgesel, animasyon... Hangi türde film yaparsanız yapın, bu konuda bilgi sahibi olmanız çok önemlidir. Bilgi, sadece kitaplardan, ya da duyduklarınızdan değil, aynı zamanda deneyimlerinizden geçer... Hiç bütçesiz yapmayı planladığınız bir filmin bile, bir bütçesi olduğunun unutulmaması gerekir.
Projeniz ile 'fark yaratmak' istiyorsanız, sektörü tanımalı ve projenizi buna göre konumlandırmalısınız.
Herkese tekrar iyi bayramlar:)
yapımcıyı çok güzel açıklamışsınız aslında.Dediğiniz gibi bu memlekette herşey biraz zor herkes kendi sektörü üstüne yoğunlaşmalıki bir şeyler başarabilsin.En büyük hatada insanların sadece duydukları şeylerden ileri yorum yapması veya düşünmesi burda okur olmak bilgi sahibi olmanın en büyük avantajı sanırım.Sonda dediklerinizi çok beğendim bu konuda bilgi sahibi olmak sadece kitaplardan bir şeyler öğrenmek değil asıl önemli olan tecrübe ve deneyimler, bu dediğinz yapılan her için geçerlidir diye düşünüyorum.
YanıtlaSil