HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

4 Kasım 2010 Perşembe

Ulusararası İzmir Film Festivali Öncesi...

Sevgili Yapımlab Takipçileri,
Birazdan İzmir'e doğru yola çıkıyorum. Bu gün saat 17.00 de 'yapımcılık kavramı' üzerine bir atölye çalışmam var. Yarın da yarışmadaki aday filmleri izleyeceğim.
İzmir'den bu davet geldiğinde hiç düşünmeden kabul ettim. Çünkü, 'kısa film'i çok önemsiyorum. Sinemacı olmak isteyen herkesin,özellikle 'yönetmen' olmak isteyen arkadaşların böyle bir deneyim yaşamaları gerekiyor. Çünkü 'kısa film' çekmek, onlara sadece artistik ve teknik deneyim kazandırmasının ötesinde, pekçok festivali ve organizasyonu görme fırsatı yaratacaktır. Bunun yanısıra profesyonel olarak gelişmeye başlayacaktır.

Bana günde yeni 'proje' sunan 100 civarı e-posta geliyor. Bunların pekçoğu uzun metrajlı sinema projeleri..Buradan bütün yaratıcılara bildirmek isterim ki, daha filme çekilmemiş olan senaryonuzu,projenizi,eserinizi profesyonel değerlendirmeler dışında hiçbir yere e-posta ile göndermeyin. Çünkü hergün gelen bunca projeyi okumak ve değerlendirmek, takdir edersiniz ki çok zor. Oysa, günümüzde digital format, her türlü üretime çok elverişli. Bu noktada,kısa film yapmış olanlar, öncelik kazanıyorlar. Çünkü bir üretim yapmış ve bu noktada profesyonelliğe adım atmış. Yine aynı bağlamda 'kısa film' projelerini, özellikle bu işe yeni başlayacak arkadaşlardan geldiğinde daha heyecanla değerlendirmeye alabiliyorum.

Dolayısıyla, özellikle bu mesleği yapmak isteyenler, kısa film ile işlerinize başlayın. Dünyada kısa film'in önemli bir tür olduğunu unutmayın. Önce kısa film tasarlayın ve bu süreci yaşayın...Eğer siz iyi bir sinemacı olacaksanız, bu mutlaka bu filmde gözükecektir. Unutmayın, dünyada tanınan ünlü yönetmenlerin çoğunun kısa filmi var. Ve o kısa filmleri izliyoruz...

Umarım, yarışmadaki filmler de bu yukarıda yazdıklarımı teyid eder kalitededir...

Sizlerle buradan paylaşmaya devam edeceğim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder