HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

14 Kasım 2012 Çarşamba

APSA GÜNLÜĞÜ-1

Merhaba Sevgili Dostlar,

APSA-Asia Pasific Screen Awards'daki uluslararası jüri görevime bugün başladım. Sabah jüri üyeleri ile tanıştık. Hindistan'dan, İsrail'den, Gürcistan'dan, Avustralya'dan, Çin'den ve bendeniz Türkiye'den otel lobisinde buluştuk. Jüri Başkanımız Jan Chapman, daha önce İstanbul Film Festivali'nde jürilik yapmış, festivali v İstanbul'u öve öve bitiremedi. Benim de göğsüm kabardı. Filmleri izlemeye nehirden bir tekne ile gittik. Geçen yıl, bu etkinlik Gold Coast'da düzenlenmişti, şahane bir organizasyon olduğu için bu kadar yolu tekrar gelmeyi göze alarak jüri teklifini kabul ettim.

Sizlere ödül töreni bitimin kadar daha fazla bilgi veremeyeceğim. Ama bittiğinde detaylı ve bilgilendirici bir paylaşım yapacağım.

Şu anda dikkatimi çeken en önemli şey, Asya'da film yapım sisteminin, Avrupa ve Amerika sisteminden çok farklı olduğu... Bu bazı avantajlar getirse de, filmlerde bazı sorunları da beraberinde getirdiğini gözlemledim. Yapımcılık, hep yeniden düşünmeyi ve yaratıcı yapım modelleri bulmayı gerektiriyor. Bu nedenle buradaki gözlem ve çalışmalarım benim içinde çok ufuk açıçı oluyor.


Brisbane'da nehir içinden ulaşım çok kullanılıyor...
Bu arada Brisbane ile ilgili olarak, 1824 yılında kurulmuş... Önceleri bir ceza sömürgesiyken, 1834'te Güney Galler valisi Lord Brisbane'in adı verilmiş. 1842'de serbest sömürge merkezi olan kent, İpswich kömür yataklarının işletilmesi ve bölgede tarım üretimine geçilmesi sonucu hızla gelişmiş bir şehir... Bir  metropolün sahip olduğu herşeye sahip ama trafik sorunu, gürültü yok. Herşey kurallara uygun bir şekilde devam ediyor. Nüfusu 1.700.000 civarı... Yani İstanbul'a göre oldukça tenha bir şehir...


Helena Danielsson
Bir de son bir haber daha, bu kez haber Eurimages'dan: Hatırlarsanız 2010 yılında Avrupa Film Akademisi - Eurimages Ödülü kazanmıştım. Bu ödül her yıl Avrupa'dan bir yapımcıya veriliyor. Ortak yapımlarda çalışma sisteminiz ve sağlıklı işbirliği geliştiren yapımcılara veriliyor. Bu yıl İsveç 'den çok sevdiğim bir yapımcı arkadaşımın, Helena Danielsson'un aldığını öğrendim ve de çok sevindim. Kendisi ile pek çok festivalde görüşüp, konuşuruz hatta 2 yıl önce ben ödül kazandığımda yine Roma Film Festivali'nde beraberdik. Bunu dün facebook sayfamdan duyurdum...
Umarım yakın gelecekte bu tip 'yapımcı' ödülleri çoğalır. Zira sinema endüstrisinde 'yapımcılık' gitgide farklı ve yaratıcı mesleğe dönüşüyor. Bunun için Eurimages ve Avrupa Film Akademisi'ne ne kadar teşekkür etsek azdır.

Benden bugünlük haberler böyle... En kısa zamanda görüşmek üzere:)


1 yorum: