HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

12 Kasım 2012 Pazartesi

BRISBANE'dan merhaba...YENİ BİLGİLERE DOĞRU...

Merhaba Sevgili Dostlar,


Asya Pasifik Ödülleri heykelleri
başlıktan da anlayacağınız üzere Avustralya'nın Brisbane şehrindeyim. Buraya APSA diye kısaca bilinen, Asya Pasific Screen Awards için geldim. Bu ödül töreni Asya'nın oscarları olarak biliniyor ve bu yıl 6.sı düzenleniyor. Geçtiğimiz yıl 'Bir Zamanlar Anadolu'da' burada 3 ödül kazanmıştı. 70 Asya ülkesinin filmleri, Asya Akademisi tarafından 5'e indiriliyor ve ardından bir jüri tarafından ödüller veriliyor. Ben bu yıl bu jüride görev yapıyorum. Asya ülkeleri hem sanatsal açıdan, hem de finansman kaynağı açısından yaratıcı ve farklı oluşumlar yaratıyor. Bu anlamda bu etkinlik, benim açımdan oldukça verimli ve yeni bilgilerle geçecek. Hatta şu dönem YAPIMLAB öğrencileri için çok önemli sürprizlerle döneceğim. Asya Akademisi ve ödül töreni ile ilgili daha detaylı bilgi isteyenler http://www.asiapacificscreenacademy.com/ sitesinden bilgi sahibi olabilirler.


Buradan size etkinlikleri günlük olarak aktarmaya çalışacağım. Hatta ödül töreni web'den canlı yayınlanacak, bunun bilgisini de ayrıca vereceğim.



Yukarıda da belirttiğim gibi, YAPIMLAB öğrencileri için birçok yeni uygulamayı buradan dönüşe sakladım. Çünkü Asya'da yaratılan finansman çözümleri ile ilgili çok önemli toplantılara katılacağım. Benim ilgimi çeken yanı ise bu bölgedeki yapımcıların iş birliği içinde 'yaratıcı çözümler' üzerine kafa yorarak, sinemayı tamamen 'bağımsız' bir yapı içinde düşünerek, artistik kararların yönetmene bırakıldığı bir sisteme dayalı olması. Yani kafamda sorular, merak ve heyecan içindeyim.

Aslında sinema bu kadar etkili bir alan... Hep öğrenmeyi ve öğrendiklerinizi deneyimlemeyi seviyorsanız, sinema endüstrisi tam size göre... Ben bu alanda çalışmaktan, üretmekten ve öğrenmekten çok mutluyum.

Yapımlab öğrencileri için küçük not:
Toplu proje dosyaları için burada bir görüşme yaptım bile:) detaylar çok yakında...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder