HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

27 Kasım 2011 Pazar

AVUSTRALYA VE ÖDÜLLER SONRASI










Merhaba Sevgili Dostlar,
Uzun zamandır bu kadar çok fotograf paylaşmamıştım bu blogta... Ama, sizlere birşeyleri anlatırken, biraz da görsel paylaşmak istedim. APSA çok önemli bir organizasyon...ASYA-PASİFİK OSCARLARI denilmesinin nedeni budur. Çünkü bu coğrafyadaki önemli sinema insanlarından oluşmuş bir akademi var. Bu akademinin üyeleri, 70 civarı filmden oylama yöntemi ile 5 adaya indiriyor. Sonrada 6 kişilik başka bir jüri bu adaylar arasından son kararları veriyor. 2008 Yılında Nuri Bilge Ceylan 'Üç Maymun' filmi ile 'En iyi Yönetmen Ödülü'nü kazanmıştı.

Bu yıl,4 dalda adaylığımız açıklanınca,görüntü yönetmenimiz Gökhan Tiryaki ve ben bu kez gitme kararı aldık.

Organizasyon harika şartlarda bizim Avustralya'ya seyahat etmemizi sağladı.

Adayların büyük bir çoğunluğu katılmıştı. Organizasyon orada geçireceğimiz 4 gün için bize harika bir program yapmıştı. Programın içinde, çok özel bir ada gezisi, hayvanlarla buluşma, aborjin el sanatı gibi pekçok etkinlik organize etmişlerdi. Bu arada, tüm adaylara filmleri izleyecekleri bir ortam yaratılmıştı.

İranlı 'Seperation' filminin ekibi, yönetmeni Asghar Farhadi(yukarıda fotografımızı görebilirsiniz) ve başrol oyuncusu Payman Moadi ile çok yakın arkadaş olduk. Yine Muhammed Resulof'un son filminin başrol oyuncusu Leyla Zadeh arkadaşlarımızdan biri oldu. Bu arada Azerbeycan'dan 'en iyi çocuk filmi'ödülünü kazanan 'Buta' filminin yönetmeni Ilgar Najaf hayatımızda hep olacak dostlardan biri arasına girdi.

Tüm bu programlar ve güzel atmosferin yanısıra, ada gezisi sonrası bizi törenin yapılacağı alana götürdüler. Yaklaşık bir saat prova yaptık. Yine yukarıda göreceğiniz üzere, oturacağımız her yere en aza 4 ya da 5 kere oturup kalktık. Ödülü alınca ne yapmamız gerekiyor,sahneye nereden girilip çıkılacak, tek tek anlatıldı. Bu sırada hafif bir strese kapıldığımızı itiraf etmeliyim.

Beni tanıyanlar bilir, tek bir yerde hareket etmeden uzun süre kalamam... Sahne üzerinde 2 saat oturarak, kendi rekorumu kırdığımı söylemeliyim.

...Ve ödül töreni gecesi... Web'den yayınlanan bu ödül törenini isteyenler izleyebilir. Bizim için oldukça güze sonuçlar aldığımız, yani filmimizin 3 ödül kazandığı bu ödül töreninden çok mutlu ayrıldık. Bu geceye dair pekçok fotografı facebook'ta paylaştım...

Sonra yine çok güzel bir yolculukla yurda döndük... Harika bir organizasyondu..

Ama beni mutlu eden bir durum ve teşekkürü buradan paylaşmak istiyorum... Arkamdaki Zeynofilm ve Yapımlab ekipleri, ben yokken muhteşem bir kurumsal performens çıkardılar. İlk kez gözüm hiç arkada kalmadı...

Bunun için, ofisi yöneten Ayşegül Yeşim'e, her işimizin arkasındaki trafiği sağlayan Kemal Yeşim'e, hesap-kitap işlerimizi bir süredir sorunsuz yürümesini sağlayan Hakan Poyraz'a, yapımlab'ın yeni asistanı Liz Doğutürk'e ,hemen hemen tüm işlerimi planlayan bana iananılmaz yardımcı olan baş asistanım Özlem Erol'a ve bazen birbirimizn klonu gibi düşündüğüm, şirketimizin Yetkili Yapımcısı Sezgi Üstün'e çok ama çok teşekkür ederim.

Onlar sayesinde, orada mükemmel zamanlar geçirdim... Bu benim için en büyük 'ödül'dü...

Şimdi, yeniden yoğun programlara dönme zamanı...Herkese iyi haftalar:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder