HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

22 Ocak 2011 Cumartesi

İLK 'YAPIMCI' TELİFİ ALINDI...

Merhaba Sevgili Yapımlab Takipçileri,

Geçtiğimiz hafta oldukça yoğun bir haftaydı...Yapımlab'da hafta boyunca atölye çalışmaları oldukça yoğun devam etti...Yeni dönem katılımcıları, gitgide profesyonel dünyayı tanımaya başlıyorlar, geçen yıldan devam eden katılımcılar, üretimlerini somutlaştırmak için adımlar atıyorlar...Daha da güzeli, tüm katılımcılarla dostluklarımız ilerliyor... Sinema dünyasına dair konuları, birer meslekdaş gibi paylaşıyoruz.

Bu arada 'Yekta Kopan Atölyesi'nin yeni grubu bu hafta başlıyor. Geçtiğimiz Kasım ayında başlayan grup 10 haftasını bu çarşamba tamamlıyorlar ve 10 hafta daha devam etme kararı aldılar.

Yapımab'ın ilk senaryo atölyesi olan 'Nilgün Öneş Atölyesi' ise 15 Şubat'ta başlıyor.

Dolayısıyla, yeni katılımcı dostlarımız ile yolumuza devam ediyoruz.

...Ve yavaş yavaş üretimler başlıyor...Bu konu ile ilgili açıklamamı önümüzdeki günlerde yapacağım.

Bu arada geçen hafta, Sinema alanındaki meslek birlikleri, güçbirliği oluşumuyla, tek bir çatı altında toplandı. Bu oluşumun tüm sektöre faydalı olmasını diliyorum. Ama hoş bir gelişme daha oldu. Uluslar arası bir telif toplama oluşumu olan ACİGOA, 'yapımcılar'ın yeniden iletim haklarını toplayan bir kurum... SEYAP(sinema eseri yapımcıları birliği)bu kuruma üye olduğu için, Türkiye'ye ilk yapımcı telifi geldi.

Bu telif, LOLA+BILIDIKID ve İKLİMLER filmleriye Zeyno Film'e geldi...Yani ben aldım...Toplam 457,17 Euro...Temsili çeki, Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay'dan aldım.

Oradaki pek çok meslekdaşım bedeli küçük bulsa da, bu küçük adımın çok önemli bir adım olduğunu düşünüyorum. Bu telifin yurtdışından geldiğini hatırlatmak isterim. Tüm amacımız bu küçük adımları büyüterek, uluslar arası yapımlar yapmak ve telif haklarında daha büyük hamleler için çalışmak olmalı...

1 yorum:

  1. Tebrikler; işte bu... enerjiler birleştiği zaman bir çok güzel şeyin olacagının ve devam edeceğinin örneğisiniz.

    YanıtlaSil