HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

4 Ocak 2011 Salı

EMRE AKYİĞİT'TEN- Yapimlab Deneyimleri...

Merhaba Sevgili Dostlar,
Bu gün de, Sevgili Emre Akyiğit'in yazdıklarını sizlerle paylaşıyorum... Emre, derslere olan katılımının yanısıra, profesyonel hayattaki küçük adımlarında da çok başarılı ve istekliydi. Deneyimlediği profesyonel çalışmalardaki gözlem ve deneyimlerini, Yapımlab'da 'konu' olarak masaya yatırdık ve üzerine çalıştık. Emre, halen 'temel yapımcılık programı'na devam ediyor..


YapımLab Üniversitesi

Geçtiğimiz yaz ZeynoFilm’e gittim ve gelecekte yapmak istediklerimden bahsettim, bunun üzerine Zeynep Hanım beni eğitimlere davet etti. Birkaç hafta sonra YapımLab eğitimlerine katılmaya başladım. Yıllardır takip ettiğim Yapımcı Zeynep Özbatur “öğretmen”im olmuştu artık.
Ben yuvarlak masa etrafında toplanan sinema sevdalıları arasında en küçüktüm ama ben de diğer katılımcılar da kısa sürede kaynaştı ve dersler artık dost buluşmaları gibi oldu. Derslerde herkes televizyon, dizi, sinema gibi sektörlerde yaşadıkları tecrübeleri paylaşırken Zeynep Hanım verdiği bilgilerle hepimizi aydınlatıyordu. Kekler, kurabiyeler eşliğinde birbirimizin projelerini eleştirip, finans planı üzerine tahminlerde bulunuyorduk.
Fransız lisesi mezunu olduğumu bilen Zeynep Hanım Bir gün bana “Emre senin fransızcan iyi midir?” diye sordu. “Yani anlaşabilecek kadar” cevabını verdiğimden iki gün sonra Nuri Bilge Ceylan’ın yeni filmi “Bir Zamanlar Anadolu’da”nın ses kurgusunu yapacak fransız ses tasarımcıyla İmaj Stüdyolarında buldum kendimi. Birkaç gün sonra fransız folley artisti de İstanbul’a geldi ve yönetmen-yapımcı-sesçiler arası koordinasyonu sağlamakla görevlendirildim. ZeynoFilm’in bana yarattığı ilk fırsat birçok sinema-tv mezununun olmayı hayal ettiği yer; Nuri Bilge Ceylan’ın yapım sonrası (post-production) asistanlığıydı.
Bir süre sonra Zeynep Hanım, ZeynoFilm’e adımımı attığımdan itibaren tüm süreçlerde yanımda olan dostum Emre Saraç’a ve bana yeni bir görev verdi. Bu dünyanın en iyi video sanatçılarından Kutluğ Ataman’ın eserlerini konu alan belgesel projesinin hem yapım hem yönetmen asistanlığıydı. Bu sayede dünyanın en önemli küratörleri ve sanat eleştirmenleriyle çalışma imkanı buldum. Artık YapımLab’da öğrendiğim bilgileri kullanabiliyordum. Öğrendiklerim, yaşadığım sorunları çözmemde yol gösterici oluyordu. Hatta çoğu sorunun ortasında Zeynep Hanımın sesi kulağımda yankılandı desem yalan olmaz heralde.
Şimdi geçmişe bakıyorum da ne yapmak istediğinden emin ama ne yapacağını bilemeyen biriydim ZeynoFilm’in kapısından girene kadar. Ama geçtiğimiz yazdan bugüne kadar katıldığım her YapımLab dersinden geleceğimi oluşturacak ipuçları edinmişim. Ve farkediyorum ki Kemal Abi, Ayşegül Abla, Zeynep Hanım, Cansev, Emre yani ZeynoFilm ailesinin bir üyesi olmaktan o kadar mutluyum ki..
Emre Akyiğit

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder