HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

30 Haziran 2015 Salı

YAPIMLAB'DAN YENİ BİR EĞİTİM PROGRAMI: DAĞITIM VE PAZARLAMA STRATEJİLERİ

YAPIMLAB öncelikli olarak YAPIMLAB öğrencileri ve film dağıtım-pazarlama konusunda bilgilerini geliştirmek isteyenler için yeni bir eğitim programı başlatıyor!


Dağıtım ve Pazarlama Eğitimi, öncelikli olarak 24 haftalık Temel Yapımcılık Atölyesi'ni bitiren katılımcılar için tasarlandı.
Zeynep Özbatur Atakan tarafından yürütülecek olan Dağıtım ve Pazarlama Eğitimi, 12 haftalık bir eğitim olarak planlandı ve atölye katılımcıları 12 haftanın sonunda Türkiye'deki Dağıtım, Pazarlama ve İletişim alanında uzman kişilerle yapılacak Networking toplantısında bir araya gelme şansını yakalayacaklardır.

Neden 'Dağıtım ve Pazarlama Eğitimi' ?

Bir sinema filminin projelendirilmesi sürecinde dağıtım ve pazarlama konusu, genellikle hep en sona bırakılan, en son düşünülen bir aşama olma riskini taşır. Sanılanın aksine Dağıtım ve Pazarlama süreci, proje projelendirme çalışmanızda koyduğunuz 'hedef' le doğru orantılı olması gereken, birlikte düşünülmesi, tasarlanması ve hatta küçük adımlarla uygulanmaya konulması gereken işler bütünüdür.

Yapımcı ve Dağıtımcı ilişkisi bir filmin yapımının ilk aşamalarında başlamalıdır. Senaryo aşamasında koyduğunuz hedefe uygun pazarlama stratejisi nasıl olmalı? Hedef kitleniz kim ve ulaşmak için bir stratejiniz var mı?  Yaratıcı Yapımcı'nın öncelikle kendi ülkesinde ve dünyada filminin varacağı noktaları önden görebilmesi, sektörü aktif olarak takip etmesi ve dağıtım stratejisini kurarken bu soruları kendine sorması gerekir.


Pazarlama ve İletişim konusuna girmeden önce kendimize şu soruyu soralım: Filmi kim için üretiyoruz? Bu soruya vereceğiniz yanıtlar kendinizi ve projenizi ne kadar iyi tanıdığınızla, hedefinize ve hedef kitlenize nasıl ulaştığınızla doğru orantılı olacaktır. 
Kişisel duruşunuz ve kurumsal kimliğiniz, iletişim stratejinizin ilk adımı ise; filminizin iletişim stratejisi de, filmin dünyası ve gerçek dünya arasında kurduğunuz ilişkiyle kendini gösterecektir. 


Dağıtım, Pazarlama ve İletişim Stratejileri Eğitimi, geleceğe dönük, Fütüristik bakış açısıyla, devamlı gelişen film yapımcılığı mesleğine dair, en çok bilinmesi gereken konuları bir araya getiren bir eğitim olma misyonunu üstleniyor. 

Atölye hangi başlıklar altında yürütülecek?
  • Bir Proje kağıt üstündeyken dağıtım stratejisi nasıl yapılır?
  • Dağıtım bütçesi nedir? Nasıl hazırlanır?
  • Filmin vizyona çıkabilmesi için öğrenmeniz gereken hukuki bilgiler nelerdir?
  • Filminize uygun pazarlama araçları nelerdir? Ve pazarlama stratejisi nasıl kurulur?
  • Filmin dağıtım ve pazarlaması için kaynak nasıl yaratılır?
  • Sözleşmeler, Tanımlar
  • Filminizin dağıtım ve pazarlaması için iletişim stratejisi nasıl kurulur?
  • İletişim stratejisi oluştururken hangi enstrümanlar kullanılmalıdır?
  • Sektör profesyonelleriyle Networking (Sektörün öncü dağıtım, pazarlama ve iletişim uzmanlarıyla tanışma; birebir iletişim ve sunum toplantısı)


DAĞITIM ve PAZARLAMA STRATEJİLERİ EĞİTİMİ
Süre: 12 HAFTA + Networking
Yer: YAPIMLAB
Kontenjan Maksimum 15 kişi ile sınırlıdır. 

Bilgi ve Ön Kayıt:
Ayşegül Yeşim 0212 252 4556
Ofis çalışma saatleri:
Pazartesi - Cuma: 10:00 - 18:00 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder