HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

28 Nisan 2013 Pazar

SİNEMADA KARİYER PLANLAMASININ ÖNEMİ

Merhaba Sevgili Dostlar,

'Sinema endüstrisinde kariyer planlaması yapılabilir mi?' 
 Cevabım : EVET

Günümüzde, sinema sektörüne girmek iateyen pek çok genç arkadaşımız, kariyer planlarını kendileri yapmaya çalışırkem, pek çok iletişim kazasına ve hayal kırıklığına uğrayabiliyorlar.

Bunun en önemli nedeni ise, bu eğitimi veren üniversitelerde 'rehberlik' çalışmasının pek olmaması... Hatta bu sürecin belki de lise döneminde başlaması gerek... Örneğin, 'ben sinema sektörüne girmek istiyorum', 'ben sinemacı olmak istiyorum', 'ben film çekeceüğim', 'yönetmen olacağım' diyen pek çok arkadaşımızın aslında karşılıklı oturduğumuzda sienma ile o kadar da derin bir bağ kurmadıklarını görebiliyoruz.Televizyon aracılığı ile izlenen birkaç film, dizi ve magazinel bir takım bilgiler...

Oysa 'sinema' sanatı da, özellikle yaratıcı bölümünde yer almak isteyenler için 'yetenek' ister. Ama 'sinema' sanatı ve sektöründe üretim yapmak isteyenler kendilerini pek çok iş kolunda çalışma imkanı içerisinde bulabilirler. Sadece yetenek isteyen 'yönetmenlik, senaryo yazarlığı' dışında farklı yetenekler isteyen 'yapımcılık, görüntü yönetmenliği, yönetmen yardımcılığı, uygulamacı yapımcılık, sanat yönetmenliği, ses tasarımcılığı, sesçilik vs...' gibi pek çok meslek kolunu da içerir.

Bu alanların tümü farklı yetenek ister, genel sektör bilgilerinin yanısıra, branşlaşma bilgileri de çok önemlidir. Bunu da kişi, bilgi ve deneyimini arttırarak, kendi karakter özelliklerinin,durumunun ve yeteneklerine yapacağı objektif bir değerlendirme ile anlayabilir.

Bu yüzden kişi, belli çalışmalar yaparken hangi durumda daha iyi performans çıkarabildiğini de görebilmelidir.

Örneğin, ben 1986 yılında 'yönetmen' olacağımı düşünerek sinema eğitimine başlamıştım.Devamında, hem çalışmalarımda, hem ustalarımdan aldığım geribildirimler benim 'yapımcılık' konusuna eğilmemi sağladı... Bu arada derslerim gayet beşarılı idi ve yönetmen olarak çektiğim mezuniyet filmi ile derece ile mezun oldum. Yani, kendime uzun yıllar 'yönetmen' ya da'senarist' olarak kariyer yapmayı isteyerek zaman harcayabilirdim... Kendi becerilerim, hocalarımın gözlemleri, sektördeki bilgisine güvendiğim kişilerin öğütleri bana 'rehber' oldu. Onlardan aldığım bilgiler, kendi kendime yaptığım eleştiriler ile yol haritamı çizdim.

Şimdiki gibi bir internet ortamı ve iletişim olmadan yolumu bulmaya çalıştım.

Dolayısıyla, sinema sektöründe iyi kariyer yapmış biri olmak istiyorsanız, ilk olarak kendinizi eleştirerek, güçlü ve zayıf yönlerinizi anlamaya çalışarak yol almaya çalışın. Bu arada bilgi ve deneyim sahibi olmayadevam edin. Sektör hakkında bilgi ve iletişim aşamasından başlayarak deneyim... Bu ikisi gerçekten en önemli 'öncelikler' olmalı...

Sinemada kariyer planlaması önemli bir şeydir. Yolunuzda sağlam ve güçlü adımlarla ilerlersiniz. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder