HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

17 Kasım 2013 Pazar

GERÇEKÇİ HEDEFLERE ODAKLANMAK



'Hedef' koyabilmek, sinema sektörünün en önemli ihtiyaçlarından bir tanesidir. Özellikle bu işe girmek isteyen genç arkadaşlar için bu konu daha da önemlidir.

YAPIMLAB'da atölye çalışmalarına katılanlar, hangi atölye olursa olsun 'hedef' konusu ile başlarlar ve temel mantık hedefe ulaşma konusunda ilerler.


Zira, 'hedef koyabilmek' için profesyonel dünyanın gerçekleri ile kişinin kendi gerçekleri arasında bir bağ kurması gerekir. Kişinin kendi gerçeklerini bilmesi bu işin en önemli çıkış noktası olmakla birlikte, sektörün gerçekleri konusunda yanlış ve ön yargı ile davranılmamalıdır. Unutulmamalıdır ki, her deneyim, kişiye ve o duruma özgüdür. Başkalarının gözlem ve deneyimleriyle, kulaktan dolma bilgilerle yol almak sadece motivasyon düşürür.

Bu noktada ilk adım olarak kişi kendindeki özellikleri şu şekilde tanımalıdır:

- Güçlü yanlarım nelerdir
- Kendimi en iyi nerede görüyorum? Bu kararı nasıl verdim? 
(bu önemlidir, zira kendi kendimiz değerlendirme noktasında yanlışa düşme olasılığımız her zaman vardır.)
-Gelişmesi gereken yanlarım nedir?
-Bilgi düzeyim nedir?
-Deneyim düzeyim nedir?
-Neden bu mesleği seçtim? 
(kendinizi bir proje gibi görüp, değerlendirmeniz ve bu sorunun cevabını somut olarak vermeniz gerekir)
- Bu sektörde ekonomik ve sosyal beklentilerimi nasıl tarif ederim?

Bu soruların cevaplarını vermeye başladığınızda, aslında kendinizi tanımaya yönelik çalışmayı başlatmış ve hedefinizle ilgili gerçekçi açılımlar elde etmiş olursunuz.

Hedef koyarken, en önemli konular:
-Hedefin, o kişi veya işe özel olması,
-Ölçülebilir olması
-Ulaşılabilir olması
-Gerçekçi olması
-Zaman birimi içerisinde gerçekleşmesi gerekir.

Bununla ilgili pek çok çalışma ve örnek yapılabilir. Ama önemli olan 'hedef'in somut ve ölçülebilir olmasıdır. Sağlıklı bir hedef koyabilmek için, sektörel bilgi ve veriler mutlaka kullanılmalıdır.

Kişisel özellikler ile sektörel bilgi birleşerek sağlıklı bir yaklaşım bulunabilir.

Sinema sektöründe 'hedef' ve 'amaç' birbiri ile karıştırılan kavramlardır. Bu anlamda kişinin 'yüksek hedefler' koyması yerine, erişilebilir 'hedefler' ve buna uygun amaçlar belirlemesi daha yararlı olur.

Amaç konusu ise bu konuya yakın, bağlı ama farklı bir konudur. Bu konu, önümüzdeki günlerde yine bu blogda ele alınacaktır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder