HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

9 Nisan 2014 Çarşamba

FİLMİNİZİ ALTERNATİF METOTLARLA FİNANSE ETMEK : KİTLESEL FONLAMA -CROWDFUNDING

Sevgili Dostlar,


25-27 Nisan 2014 Tarihlerinde İstanbul Opera Oteli'nde EWA işbirliği ile düzenleyeceğimiz, 'Film yapımında yeni nesil metotlar' isimli eğitim toplantısınının ilk konusu 'Kitlesel Fonlama' olacak. Bu toplantılardaki tüm konu, sunum ve içerikleri hergün burada anlatacağım. Sorularınız varsa, info@zeynofilm.com adresine gönderebilirsiniz.

Bugün kitlesel fonlama ile ilgili konuya sizlerle giriş yapacağım. Yarın ise konumuz, 'Dijital alanda yeni mecralarda film gösterimi'....



'Kitlesel Fonlama' ya da 'crowdfunding' ve 'crowdsourcing' geleneksel 'finans yaratma' metotlarına karşı, fark yaratan bir alternatif olarak karşımıza çıkıyor.

Bu konuda, filminize alternatif, nakit veya farklı kaynaklar yaratabilme olasılığınız var. Bu yeni sistem, şu anda bağımsız sinemanın yeni kalesi olmuş durumda. Ayrıca finans kaynağı veya hizmet sağlamanın yanı sıra, kendi izleyici kitlenizi de yaratmaya başlıyorsunuz.

Ancak, bu işin bazı püf noktaları var. Bu konuda uzun bir araştırma ve tez hazırlayan Seda Aktaş, katılımcılar için çok nitelikli bir sunum hazırladı. Bu sunumu izledikten sonra, tüm sorularınızı sorabileceğiniz bir forum oluşacak. Ve de bunun yanı sıra, YAPIMLAB sizleri bu tip fonlama sitelerini kuran girişimcilerle biraraya getirecek. Böylece, işin detayları ve izlemeniz gereken yol ile ilgili önemli bilgiler alarak, ilk adımı atmış olacaksınız.

'KİTLESEL FONLAMA' SUNUMU İÇERİĞİ :


Alternatif film üretim ve dağıtım biçimlerinin, var olan dijitalleşme ve yeni medya kullanıcısının sosyal pratiklerinde var olan değişimlere bağlı olarak çoğaldığı ve çeşitlendiği görülmektedir. 'Kitlesel fonlama' yöntemi; sinema endüstrisinde var olan üretim ve dağıtım sistemlerinin dışında, daha bağımsız bir film üretim/tanıtım/dağıtım modeli olma iddiası taşımaktadır. Bu bağlamda çalışmada /sunumda aşağıda yer alan konu başlıkları incelenerek farklı görüşler doğrultusunda değerlendirilecektir.

- Kültürel ürünlerin üretiminde 'kitlesel fonlama' modeli; tanımı, tarihçesi, kullanımı
- Yeni üretici ve tüketici bağlamında üretim sürecindeki değişimler ve bu değişimlerin yansıması
olarak 'kitle kaynak' ve 'kitlesel fonlama' kavramları
- Var olan alternatif üretim ve dağıtım modelleri içerisinde kitle fonlamasının yeri ve etkinliği
- 'Yeni İzleyici'yi tanımak; kimdir? Beklentileri nelerdir?
- Kitleler ve film yapımcıları nerede ve nasıl buluşur?
- Kitlesel fonlamada asıl amaç nedir; Finansman sağlamak? Topluluk oluşturmak?
- Başarılı biçimde fonlanmış örneklerin değerlendirilmesi; ortak noktaları ve birbirlerinden
ayrılan yönleri nelerdir?
- 'Kitlesel Fonlama'nın etkin kullanımına dair öneriler
- Türkiye'de 'kitlesel fonlama' modelinin film üretimine dair kullanımı



SEDA AKTAŞ:

İngiliz Dili Edebiyatı lisansı ve İletişim Tasarımı Yüksek Lisansını tamamladıktan sonra film yapımı üzerine eğitim aldı ve bu süreçte alternatif, kolektif film yapım yöntemlerini deneme şansı buldu. Çeşitli üniversitelerde okutman ve öğretim görevlisi olarak çalıştı. Şu an Marmara Üniversitesi Sinema Anabilim Dalı'nda Prof. Dr. Serpil Kırel danışmanlığında 'Alternatif Bir Film Üretim Biçimi Olarak Kitle Fonlaması' konulu doktora tezi ile ilgili çalışmakta ve bu tarz projeleri destekleyen katılımcıların motivasyonlarını incelemektedir. Araştırma alanları arasında; İnternet ve Demokrasi, Yeni Medya ve Sinema, Dijital Sinema, Film ve Edebiyat, Metinlerarasılık ve Film çalışmalarında Feminist Kuram bulunmaktadır.


EĞİTİME KATILMAK İSTEYENLER KAYIT VE BİLGİ İÇİN : 0 212 252 4556
KESİN KAYIT YAPTIRANLARLA EĞİTİM ÖNCESİ BİLGİ VE İSTEK FORMU GÖNDERİLECEK VE ÖN TOPLANTILAR YAPILACAKTIR.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme