HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

30 Haziran 2015 Salı

YAPIMLAB'DAN YENİ BİR EĞİTİM PROGRAMI: DAĞITIM VE PAZARLAMA STRATEJİLERİ

YAPIMLAB öncelikli olarak YAPIMLAB öğrencileri ve film dağıtım-pazarlama konusunda bilgilerini geliştirmek isteyenler için yeni bir eğitim programı başlatıyor!


Dağıtım ve Pazarlama Eğitimi, öncelikli olarak 24 haftalık Temel Yapımcılık Atölyesi'ni bitiren katılımcılar için tasarlandı.
Zeynep Özbatur Atakan tarafından yürütülecek olan Dağıtım ve Pazarlama Eğitimi, 12 haftalık bir eğitim olarak planlandı ve atölye katılımcıları 12 haftanın sonunda Türkiye'deki Dağıtım, Pazarlama ve İletişim alanında uzman kişilerle yapılacak Networking toplantısında bir araya gelme şansını yakalayacaklardır.

Neden 'Dağıtım ve Pazarlama Eğitimi' ?

Bir sinema filminin projelendirilmesi sürecinde dağıtım ve pazarlama konusu, genellikle hep en sona bırakılan, en son düşünülen bir aşama olma riskini taşır. Sanılanın aksine Dağıtım ve Pazarlama süreci, proje projelendirme çalışmanızda koyduğunuz 'hedef' le doğru orantılı olması gereken, birlikte düşünülmesi, tasarlanması ve hatta küçük adımlarla uygulanmaya konulması gereken işler bütünüdür.

Yapımcı ve Dağıtımcı ilişkisi bir filmin yapımının ilk aşamalarında başlamalıdır. Senaryo aşamasında koyduğunuz hedefe uygun pazarlama stratejisi nasıl olmalı? Hedef kitleniz kim ve ulaşmak için bir stratejiniz var mı?  Yaratıcı Yapımcı'nın öncelikle kendi ülkesinde ve dünyada filminin varacağı noktaları önden görebilmesi, sektörü aktif olarak takip etmesi ve dağıtım stratejisini kurarken bu soruları kendine sorması gerekir.


Pazarlama ve İletişim konusuna girmeden önce kendimize şu soruyu soralım: Filmi kim için üretiyoruz? Bu soruya vereceğiniz yanıtlar kendinizi ve projenizi ne kadar iyi tanıdığınızla, hedefinize ve hedef kitlenize nasıl ulaştığınızla doğru orantılı olacaktır. 
Kişisel duruşunuz ve kurumsal kimliğiniz, iletişim stratejinizin ilk adımı ise; filminizin iletişim stratejisi de, filmin dünyası ve gerçek dünya arasında kurduğunuz ilişkiyle kendini gösterecektir. 


Dağıtım, Pazarlama ve İletişim Stratejileri Eğitimi, geleceğe dönük, Fütüristik bakış açısıyla, devamlı gelişen film yapımcılığı mesleğine dair, en çok bilinmesi gereken konuları bir araya getiren bir eğitim olma misyonunu üstleniyor. 

Atölye hangi başlıklar altında yürütülecek?
  • Bir Proje kağıt üstündeyken dağıtım stratejisi nasıl yapılır?
  • Dağıtım bütçesi nedir? Nasıl hazırlanır?
  • Filmin vizyona çıkabilmesi için öğrenmeniz gereken hukuki bilgiler nelerdir?
  • Filminize uygun pazarlama araçları nelerdir? Ve pazarlama stratejisi nasıl kurulur?
  • Filmin dağıtım ve pazarlaması için kaynak nasıl yaratılır?
  • Sözleşmeler, Tanımlar
  • Filminizin dağıtım ve pazarlaması için iletişim stratejisi nasıl kurulur?
  • İletişim stratejisi oluştururken hangi enstrümanlar kullanılmalıdır?
  • Sektör profesyonelleriyle Networking (Sektörün öncü dağıtım, pazarlama ve iletişim uzmanlarıyla tanışma; birebir iletişim ve sunum toplantısı)


DAĞITIM ve PAZARLAMA STRATEJİLERİ EĞİTİMİ
Süre: 12 HAFTA + Networking
Yer: YAPIMLAB
Kontenjan Maksimum 15 kişi ile sınırlıdır. 

Bilgi ve Ön Kayıt:
Ayşegül Yeşim 0212 252 4556
Ofis çalışma saatleri:
Pazartesi - Cuma: 10:00 - 18:00 

23 Haziran 2015 Salı

PROJENİZİ SUNMADAN ÖNCE GÖZDEN GEÇİRMENİZ GEREKEN KONULAR-2.Bölüm



KENDİNİZİ NASIL BİLİRDİNİZ?

En zor şeylerden biri insanın kendini anlatmasıdır. Kişinin kendini ifade edebilmesi için, özelliklerini iyi anlayabilmiş olması gerekmektedir. İdeal olan ile kişinin gerçeği arasında bir bağlantı kurabilmek önemlidir.

Bu konuda değerli hoca İsmet Barutçugil'in bu konudaki yazısından bir alıntı yaparak devam etmek istiyorum:

*Günümüzde, kendi özelliklerini, üstün ve zayıf yönlerini, genel eğilimlerini, temel tercihlerini, yaşamına yön veren inanç ve değerleri tam ve doğru olarak bilmeyen çok sayıda genç insan -ne yazık ki-  iddialı bir şekilde iş aramaktadır. İş ve meslek seçmek ve bir kariyer yapmak isteyen insanların her şeyden önce kendilerini tanıması gerekir. Bu belki kolay bir süreç değildir. Ancak, iş yaşamında başarılı olmak, sağlıklı ve sürekli iş ilişkileri kurmak, genel anlamda huzurlu ve güvenli bir hayat yaşamak açısından son derece önemlidir.
Kendisini iyi tanımadığı için özelliklerini, yeteneklerini, değerlerini ikna edici bir şekilde ortaya koyacak cümleleri kuramayan, uygun sıfatları bulamayan insanlar çoğu kez olduklarından daha az değerli görülürler. Bu nedenle de hak ettikleri ve gerçekten etkili olacakları iş fırsatlarını kaçırırlar. Diğer taraftan, kendilerini gerçekte olduklarından daha farklı ve üstün gören ve gösteren ve bu konuda oldukça başarılı olan insanlar da vardır. Kendilerini olduklarından farklı gösterme çabalarında başarılı olmalarının temel bir nedeni buna kendilerinin de inanmalarıdır. Diğer bir ifadeyle, bu insanlar da kendilerini doğru tanımamakta, zayıf yönlerini görmemekte, üstün yönlerini ise abartmaktadırlar.

Bir insanın kendini tanıması, tarafsız bir şekilde değerlendirmesi ve bunu açık bir şekilde ifade etmeyi öğrenmesi çoğu zaman kolay ve hızlı olmayan bir süreçtir. Bazı durumlarda da cesaret gerektirir. Bazen, bir insanın kendisine bile açık ve dürüst olması kolay değildir. Gerçeklerle yüzleşmek, eksik ve zayıf yönlerini kabul etmek, gerçekte ne olduğunu ve ne olmadığını yüksek sesle dile getirmek cesaret isteyebilir. Ancak, uzun dönemli beklentiler, sağlıklı ve sürekli ilişkiler söz konusu olduğunda yapılması gereken budur.
Bir insanın kendini tanıması için en az dört konuda tam ve doğru bilgi sahibi olması gerekir. Bunlar; bilgileri, becerileri, istekleri ve inançları ile ilgili bilgilerdir.

  • * Bir insan, her şeyden önce, ne bildiğini (ve ne bilmediğini) bilmelidir. Eğitimle ya da yaşayarak öğrendiklerinin neler olduğunun gerçek anlamda farkında olmalıdır. Diğer bir ifadeye, yüzeysel olarak değil, gerçekten anladığı, özümlediği ve uyguladığı bilgileri bilmelidir.
  •  
  • *Yapabildiklerini (ve yapamadıklarını) bilmelidir. Doğuştan ya da sonradan kazandığı yeteneklerle, deneyerek geliştirdiği becerilerle neler yapabileceğinin farkında olmalıdır.

  • *İsteklerini ve ihtiyaçlarını bilmelidir. İşinde ve özel yaşamında neyin peşinde olduğunun, hangi ihtiyaçları karşılandığında heves ve heyecan duyduğunu doğru belirlemelidir.
  •  
  • *İnançlarını ve değerlerini bilmelidir. Yaşamını yönlendiren, kararlarının ve uygulamalarının temelinde yatan inançların ve temel değerlerin neler olduğunun farkında olmalıdır.



Bunları doğru tanımlayan, açık ve dürüst bir şekilde ifade eden, karşısındakine anlatırken doğru sözcükleri seçerek kendi değerini azaltmayan ya da abartmayan bir kişi işinde ve sosyal ilişkilerinde çok daha başarılı, mutlu, huzurlu ve güvenli olacaktır.


Sinema alanında üretmek isteyenler mutlaka su soruları kendilerine sormalı ve gerçekçi olmalıdırlar. Dün yazmış olduğum bilgi ve deneyim konusu ilk iki maddeye karşılık olarak geliyor. Diğer üçüncü madde de, ihtiyaçları bilmekten geçiyor. Ve elbette değerlerinizi ve inançlarınızı iyi anlamalısınız. Bütün bunları yapabilmeye başladığınızda, sinema alanındaki işlerinize de ne kadar iyi yansıdığını göreceksiniz. Unutmayın ki, sinema hangi alanda çalışırsanız çalışın 'sizin yansımanız' olacaktır.

Türkiye'de gözlemlediğim genel eğilim, kendini tanımak ile uğraşmak yerine 'o yaparsa ben de yaparım' ya da başka biri başarılı olduğunda 'dış faktörler' yani şans, torpil vs... nedenle olduğunu düşünme eğiliminden kaynaklanır. Oysa kişi dış etkenlere odaklanmak yerine, kendini tanımaya iç etkenlere odaklansa çok daha yaratıcı ve başarılı olacaktır.

Sinema alanında eğitim alanlar ise, bu konudaki bilgilerin bir yaşam boyu yenilenmesi gerektiğini unutmamalıdırlar. Okullar bize sadece bir kapı aralar, ama o kapıyı ardına kadar açmak kişinin elindedir. Diplomalar elbette çok kıymetli ve önemlidir. Ancak, deneyim kazanabilmek için risk alabilmeli, kendinizi ve özelliklerini iyi tanıyarak, yapabileceğiniz sınırları iyi bilmelisiniz. Hiçbir şey yapmamış birisi bile sete ilk girdiğinde yapabilecek pek çok şey bulacaktır. Ancak burada egonun devreye girmemesi çok önemlidir. Bugün sinema eğitimi almış nice insan, doğrudan senaryo yazıp film yönetmek, ya da bir film setinde iyi pozisyonda iş arıyor. Oysa, deneyimlemek için küçük adımlar ile büyük yollar yürümek gerekir. 

Bu nedenle ilk adım ve kişinin kendisine soracağı soru şu olmalı:

Sinema alanında üretim yapmayı neden istiyorum?

Cevabınız her ne olursa olsun, şunu bilmek gerekiyor ki, şimdi fikirlerinizin ve duygularınızın sektörde karşılık bulması gerekiyor. Bunun birinci adımı bilgi ve bu bilgileri doğru uygulamaktan, 'fark yaratmak' tan geçiyor. Bugünün iletişim dünyasında 'fark yaratmak ve fark edilmek' için fazlasıyla olanak var. Ama yukarıda da belirttiğim gibi sabırlı ve kısa,orta ve uzun vadeli hedeflerle ilerlemek gerekiyor.


22 Haziran 2015 Pazartesi

PROJENİZİ SUNMADAN ÖNCE GÖZDEN GEÇİRMENİZ GEREKEN KONULAR- 1.Bölüm



*PROJEYE HAKİM OLMAK İÇİN KENDİNİZİ ve PROJENİZİ SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE DEĞERLENDİRMENİZ GEREKİR...

Bir fikriniz var ve şahane bir film projesi olacağına inanıyorsunuz. Ardından, bir yerlere başvurup, projenin iletişiminin artmasını ve finansal olarak desteklenmesini istiyorsunuz. Masanın başına oturup, istenen belgeleri son teslim tarihine yetiştiriyorsunuz ve sonra beklemeye başlıyorsunuz. Olumlu yanıt gelirse, yolunuza devam ediyorsunuz ama olumsuz yanıt gelirse motivasyonunuz düşüyor. Devamında, bazen özeleştiri yapılsa bile, genellikle 'benim ne eksiğim vardı?' gibi sorular soruyorsunuz.

Bu işlerdeki deneyimlerime göre 'şans' faktörü hemen hemen hiç rol oynamaz. Benim bu sektöre girdiğim günlerde, yılda 7-10 arasında film çekiliyordu. Şu anda kullanılan iletişim kanallarının hiçbiri yoktu. Ama bu imkansızlıkların kişiyi daha yaratıcı yollar bulmaya yönlendirdiğini itiraf etmeliyim. Şimdi ise şu rekabetçi ortamda, Türkiye'de yılda 150'ye yakın film yapılıyor. Dolayısıyla, bir projenin ister bir yapımcıya, isterse bir fona başvururken sunumu çok önemli. Yani artık 'fikir' kadar, 'fikrin nasıl işlendiği' , potansiyelleri ve projeye hakimiyet
önem kazanmaya başladı.

Peki, projeye nasıl hakim olunur? Benim atölyelerime katılanlar bilirler, farklı disiplinler üzerinden çalışarak, bir projeyi sorgulamayı çok fazla çalışırız biz...
'Fikir' aşamasından 'proje' aşamasına kadar ve proje aşamasına geldikten sonra doğru anlatılabilmesi çok önemlidir. Her gelebilecek 'ters köşe' sorunun bir cevabı olabilmedir.

Bir proje sunum dosyasında ne kadar 'aslında' 'ama' 'yani' kelimesi az olursa, tercihen hiç olmazsa çok daha iyi olur. Bunu yapabilmek için projeye hakim olmanız çok önemlidir. Bunu yapmamanın en önemli yolu kendi yeterliliğinizle projeniz arasında bağ kurmanızdır.


Bugün bu yazılı ve sözlü sunum için ilk gereken maddeden başlıyorum:

'Projeye ve kendi yeterliliklerinize hakim olmak', ilk kuralınız olmalıdır.

Hakim olmak; kişinin duygu, davranış ve benzeri durumları kontrol edebilmesi anlamına gelir. Başka bir anlamda da yüksekten bir alanı görebilmek anlamındadır. Kendi duygu ve düşüncelerinizi, davranışlarınızı kontrol edebilmek için, kendi özelliklerinizi tanımaya çalışmanız gerekmektedir.

Bu durumda, projenizi başlatan duygusal veya düşünsel durumu iyi analiz etmek ve bir sinema projesi olarak değerlendirilmesini istediğinizde olabildiğince gerçekçi yaklaşmalısınız. Aklınızdan ve kalbinizden doğan bu biricik fikri, artık iyice sorgulayıp, bir sinema filmi projesine dönüştürmelisiniz.

İlk aşama, kendinize sormanız gereken sorular :

*Bu fikir iyi bir sinema filmi olabilir mi? (Evet biliyorum, sinema filmi yapmak için bu fikri buldunuz ama yine de sormalısınız)

*Neden iyi bir sinema filmi olacağını maddeler halinde yazın(en az 3 gerçekçi maddeniz olsun)

*Bu fikir, diğer sinema filmlerine göre nasıl bir fark yaratacak?

*Sinema bilginiz, sektörel deneyim ve gözlemleriniz bunu bir proje haline getirecek düzeyde mi?

*Filmi kendiniz yazmak ve yönetmek mi istiyorsunuz? Neden?
(bu konudaki deneyimleriniz ve bilgileriniz tekrar devreye girmeli, eğer kendiniz yazıp yönetmeyecekseniz planınızı açıklamalısınız)

*Filminizi kendiniz mi yapmak istiyorsunuz? Bu konudaki düşünceleriniz.

*Bu fikre para yatıracak bir yatırımcı ve yapımcı arıyorsanız, bu kişileri nasıl ikna etmeyi planlıyorsunuz?

*Somut hedefleriniz (gişe rakamı, tv satış vb.. ) belli mi? Bunu belirlerken kriterleriniz nedir?


İlk aşamada bu soruları sormak, kendinizi de gözden geçirmenizi sağlayacaktır. Ve kendinizin bu projeyi geliştirmek için nelere ihtiyacınızın olduğunu, 'uzak bir tepeden' kendinize bakmanızı sağlayarak, anlamanızı sağlayacaktır. İhtiyacınızın ne olduğunu belirlemek, ciddi yol almaktır. Dolayısıyla, kendi bilgilerinizin, deneyimlerinizin farkında olmak sizin ilk adımınızda başarılı olmanızda büyük rol oynayacaktır. Bir projeyi hayata geçirmek istediğinizde ilk adımınız kendinizi değerlendirmek olmalıdır.


Yarın : Kendimi nasıl değerlendirmeliyim?



16 Haziran 2015 Salı

YAPIMLAB'DA TEMMUZ AYINDA YENİ SINIF AÇILIYOR... ÖN KAYITLAR BAŞLADI...

Merhaba Sevgili Dostlar,

Yapımlab' da yeni dönem 'Temel Yapımcılık Atölyesi' başlıyor. Bu yıl, atölyeye katılmak isteyenler, ön kayıtlarını yaptırarak, benimle  birebir ön görüşmeye katılacaklar. Yapımlab, atölyelere katılan grup bireylerini çok önemser ve her biri ile birebir iletişim içinde olmaya özen gösterir. Atölye tamamlandığında da iletişim devam eder. 


24 Hafta sürecek olan çalışmalarda, bir film yapımının tüm detayları uygulamalarla çalışılır, katılımcının ilgili ve yeteneği olan alanın belirlenmesi ana amaçlardan biridir.

Kimler Katılabilir:

-Sinema sektöründe çalışan herkes,

-Sinema, iletişim vb... alanda eğitim alan ve sinema sektöründe üretmek, çalışmak isteyen öğrenciler 

-Başka bir alanda eğitim almış, ama sinema sektöründe profesyonelleşmek isteyenler


Kayıt ve bilgi için : 0 212 252 4556 Ayşegül Yeşim

Sınıflar maksimum 15 kişi ile sınırlıdır.  Çalışmalar cumartesi günleri 2 saat sürmektedir.

12 Haziran 2015 Cuma

YENİ DÖNEM YAPIMCILIK ATÖLYELERİ BAŞLIYOR...

Sevgili Dostlar,
Yeni atölyelerimiz Temmuz'da başlıyor... Detaylar aşağıda... 
Kayıt ve bilgi için: 0 212 252 4556 Ayşegül Yeşim


YAPIMLAB 5. Yılında, sinema sektörünün her alanına dair teorik bilgiler ve pratik uygulamalarla desteklenen Temel Yapımcılık eğitimlerine devam ediyor. Sinemanın genç ve dinamik bir sanat oluşuyla her an yeni bilgi ve deneyimlerle gelişen YAPIMLAB Temel Yapımcılık Eğitimleri, ulusal ve uluslararası alandaki gelişmeleri, teknolojik açılımları ve yenilikleri takip eden ve hep yeniden doğan bir oluşum olmayı sürdürüyor.
YAPIMLAB Temel Yapımcılık Atölyeleri katılımcının ilgili ve yeteneği olan alanın belirlenmesini amaçlar. 24 Hafta sürecek olan çalışmalarda, bir film yapımının tüm detayları uygulamalarla çalışılır; eğitimler resim, müzik, edebiyat gibi yaratıcı alanlarla desteklenir.
Sinema sektöründe çalışan; sinema, iletişim vb. alanlarda eğitim alan; üretmek ve sektörde profesyonelleşmek isteyen herkese açık olan Temel Yapımcılık Atölyesi, sinema öğrencileri ve film projesini hayata geçirmek isteyen herkesin iletişim ağlarını geliştirmeleri için yeni fırsatlar sunar.
Yeni Dönem Temel Yapımcılık Atölyesi Programı hangi başlıklar altında yürütülür?
GENEL BİLGİLER
Ø  Sinema sektörü ve film yapımı üzerine genel bilgiler
Ø  Yapımcılık modelleri
Ø  Uluslararası alanda yapımcılığın anlamı
YAPIMCILIK ve FİLM YAPIMI ile İLGİLİ KAVRAMLARI SORGULAMA
Ø  Yapımcı kimdir?
Ø  Sinema filmi çekmek istiyorsunuz ve ‘yapımcı’ arıyorsunuz;
-       Yapımcıdan ne isteyeceğinizi biliyor musunuz?
-       Sadece para yatıracak bir yatırımcı mı; yoksa kendinizi güvende hissedeceğiniz bir ortak mı?
Ø  ‘Yapımcı’nın düşünce ve davranış sistemi nasıl oluşur?
-       Objektif bakış
-       Mesleki ilkeler ve Mesleki kültürü
-       Kurumsal anayasa
Ø  Filmin yapım şartlarının oluşturmak: Bir filmin yapım şartlarının oluşturulması için fizibilite çıkarılması gerekir. Bunun için projenin analiz edilmesi gerekir. Bu analitik çalışma, projenin yeniden projelendirilmesidir.
-       Fikirden Projeye: Senaryo, Yönetmen ve Yapımcı İlişkisi
-       Proje seçme kriterleri
-       Sektörel bilgi
Ø  Proje Projelendirme: Yapımcının, projeyi geliştirme konusunda yöntemler oluşturma Projenin yapım stratejisini belirleme konusunun irdelenmesi. Bütçe, finans planı oluşturma ve uygulama.
-       Hedef kavramı
-       Projenin SWOT Analizi
Ø  Proje Seçme Kriterleri
-       Yaratıcı kriterler, profesyonel kriterler
-       İç ve dış etkenler
-       Bir filmin potansiyellerini bulmak: Hikaye ve Senaryo, Klişe ve Evrensellik
-       Somut ve soyut kavramlar
Ø  ‘Yapımcı’yı destekleyen / engelleyen koşulları tanıma
-       Yapımcı bir projenin finansmanını sağlarken, o finansmanı sağlamanın koşullarını tanıyor mu?
-       Projeye para sağladığını düşünürken hangi haklarından vazgeçmesi gerekir?
Ø  Yapımcı Masa başında
-       Yapımcının senaryo okuma kriterleri: Yaratıcı ve Teknik okuma
-       Filmin finansal potansiyelleri
-       Ortak Yapım Kriterleri ve Modelleri
-       Finans Planı kavramlarına giriş
-       Stratejik Bütçe
-       Bütçe nedir? Bütçe yapmanın temel ilkeleri
-       Bütçe hazırlamanın mantığının ve koşullarının öğretilerek, taslak bütçe formu hazırlama çalışması.
-       Prodüksiyon stratejileri
-       İş planı oluşturma
Ø  Ekip Kurma ve Geliştirme
-       Kişisel kriterler
-       İletişim stratejileri
-       Ekip kurarken dikkat edilmesi gereken konular
-       Görmek, Yorumlamak, Aktarmak üzerine uygulamalı çalışma
-       Brief alma, verme
Ø  Projenin Hukuksal Boyutu
Sinema projesi gerçekleştirirken, mutlaka hukuksal verilerle yapımın temelleri oluşmalıdır. Bu noktada, hukuksal bilginin önemi büyüktür. Bu çalışma sırasında, sözleşme çeşitleri ile ilgili örnekler üzerinden, uygulamalı bir çalışma yapılır.
-       İnsan Kaynakları
-       Sözleşmeler
-       Telif Hakları
-       Hukuksal kavramlar

Ø  Yapımcının kurumlar ve 3. şahıslarla çalışma koşullarının özelliklerinin belirlenmesi
-       Yapımcının sahaya çıkmadan önce bilmesi gerekenlerin irdelendiği bir çalışma yapılır.
Ø  Proje Dosyası nasıl hazırlanır?
Proje dosyası hazırlarken göz önünde bulundurulması gereken konular, gözden geçmesi gereken detaylar örnekler ile irdelenir.
-       Sinopsis, Tretman, Logline, Yönetmen Görüşü, Yapımcı Görüşü, Biyografi uygulamalar ve örnekler
Ø  Proje Sunumu
Bir projenin sponsorluk, tanıtım veya başka bir amaçla 3. şahıslara sözlü ya da yazılı olarak sunumunun hazırlanması.
-       Sunum ve Proje döngüsü
-       Sunum stratejileri
-       Ulusal ve Uluslararası fonlara göre Master Dosya hazırlık uygulaması
Ø  Festivaller-Fonlar Konusunda Genel bilgiler
-       Eurimages
-       Ortak Yapım Marketleri
-       Ortak Yapım Fonları
Ø  Bir filme Finans yaratmak: Alternatif Metotlar
-       Kitlesel Fonlama Stratejileri
-       Sosyal Medya, Transmedya Storytelling, Online Pazarlama kavramları
-       Bir filmin bittikten sonraki Tanıtım-Dağıtım ve Pazarlama Stratejileri
Ø  Bütçe ve Finans planı uygulama çalışması
-       Katılımcıların bireysel projeleri üzerinden uyguladığı bir çalışmanın yapılması.
-       Grup çalışmaları
-       Master Dosya sunumu
YENİ DÖNEM Temel Yapımcılık Atölyesi
24 HAFTA / Cumartesi günleri haftada 2 saattir.
Kontenjan maksimum 15 kişi ile sınırlıdır.
Bilgi ve ön-kayıt:
Ayşegül Yeşim 0212 252 4556
Ofis çalışma saatleri:
Pazartesi – Cuma 10:00 – 18:00
Cumartesi: 11:00 – 16:00